Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Latvajärvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2008 Viestejä: 468
|
Lähetetty: 25.03.2015 16:37 Viestin aihe: |
|
|
Tuli tuo duster hommattua juuri näillä spekseillä eli pitää olla mukava ajaa työmatkaa, päästävä liikkumaan huonommallakin tiellä, oltava taloudellinen ja riittävästi täytyy mahtua tavarata matkaan.
Viimenen testi on vielä tekemättä, eli pohjoisen reissu perheen ja koiran kanssa, se oli alusta asti selvää että ilman suksiboksia ei onnistu.
Mahtuu tuonne ainakin takakonttiin isonlainen saksanseisoja, pyssyt ja muut tykötarpeet.
Nyt täytyy kyllä sanoa että ohuesti harmittaa, on kyllä kova kilpailija dusterille tämä uus vitura. Tuon 26t€ se kustansi nelivetokiisselinä manuaalina, harkitsisin vakavasti jos automaatti suitsan saa samaan rahaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tapiok ***
Liittynyt: 09 Maa 2004 Viestejä: 6924
|
Lähetetty: 25.03.2015 17:24 Viestin aihe: |
|
|
Kävin äsken paikallisessa liikkeessä ottamassa Vitarasta kylmät tyypit. Aika makian oloinen peli on, ulkonäkökin melkoisen kohdallaan. Rengastusta kattelin sillä silmällä jotta maavaraa saa helposti rengasta muuttamalla.
Koeajo tulee ratkaisemaan paljon, autossa oli taktisesti kesärenkaan jo alla....... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
löppöpetra Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Maa 2004 Viestejä: 4935
|
Lähetetty: 25.03.2015 17:35 Viestin aihe: |
|
|
Peto kirjoitti: | löppöpetra kirjoitti: | Mulla oli tuollainen v6 2,5 grand vitara.Muuten hyvä auto mutta 7000,-kahden vuoden aikana remontteihin alkoi pikkasen kypsyttää.Seuraavan vian ilmaantuessa löin pommin kiertoon.Pyyntiä näkyi liikkeessä olevan 6900,-Ja joku onnellinen sen nyt omistaa Kiimingissä.Ei enää samaa merkkiä kiitos! |
Kuulostaa pahalta. Mikä siinä oli suurin vikapaikka? | Venttiilinvarren kumet korkkasi kahteen otteeseen,pirun kallis ja työläs vaihdattaa,kytkin,pyörien laakerit,ilmastointilaite,keinut eteen,jarrut jouduttiin käymään läpi asti.jne jne...nämä kaikki hommat siis töineen tuli tuon kustantamaan.Kiertoon lähtiessä alkoi nesteet kadota ja työnsi pakoputkesta ulos karmeaa vesihöyryä. _________________ Koittakaa PETRATA vähän! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 25.03.2015 17:43 Viestin aihe: |
|
|
Tapiok kirjoitti: | Kävin äsken paikallisessa liikkeessä ottamassa Vitarasta kylmät tyypit. Aika makian oloinen peli on, ulkonäkökin melkoisen kohdallaan. Rengastusta kattelin sillä silmällä jotta maavaraa saa helposti rengasta muuttamalla.
Koeajo tulee ratkaisemaan paljon, autossa oli taktisesti kesärenkaan jo alla....... |
Mitenhän paljon saa rengastuksella loppupeleissä nousemaan? Tuskin senttiä enempää, mutuna veikkaisin. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mikko81 Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Hei 2006 Viestejä: 3285 Paikkakunta: Heinola
|
Lähetetty: 25.03.2015 17:46 Viestin aihe: |
|
|
löppöpetra kirjoitti: | Venttiilinvarren kumet korkkasi kahteen otteeseen,pirun kallis ja työläs vaihdattaa,kytkin,pyörien laakerit,ilmastointilaite,keinut eteen,jarrut jouduttiin käymään läpi asti.jne jne...nämä kaikki hommat siis töineen tuli tuon kustantamaan.Kiertoon lähtiessä alkoi nesteet kadota ja työnsi pakoputkesta ulos karmeaa vesihöyryä. |
Paljonko oli kilometrejä mittarissa? Kytkin,pyöränlaakerit ja jarrut nyt on kuluvia osia, niitä menee joka vehkeessä, mutta nuo venttiilinvarren kumit, varsinkin kahteen kertaan kahteen vuoteen, et kai sä toisesta kerrasta sentään joutunu mitään maksamaan? Mitkä muuten on keinut eteen? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10315 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 25.03.2015 17:53 Viestin aihe: |
|
|
Ossaapahan Löppiksen kokemuksien perusteella pysyä erossa noista vanhoista Mazdan koneisista...
Näissä 1.5/1.6 litraisissa VVTi koneissa ei tietääkseni ole mitään vikoja ollut.
Itse näen tuommoisen koneen etuna, kun siinä ei ole esim. turboa särkymässä.
Osassa uusista pikkubensoista on ollu turbot kuluneita jo TM:m 60 000 km "kestotestin" jäljiltä,
mikä on aika huolestuttavaa, kun omasta mielestä tuolla kilometrimäärällä kone on vasta sisäänajettu. _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mikko81 Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Hei 2006 Viestejä: 3285 Paikkakunta: Heinola
|
Lähetetty: 25.03.2015 17:56 Viestin aihe: |
|
|
RiUDE kirjoitti: | Mitenhän paljon saa rengastuksella loppupeleissä nousemaan? Tuskin senttiä enempää, mutuna veikkaisin. |
Tossa vitarassa ja grandissa molemmissa vakiona 215/65/16 ja nyt molemmissa 235/70/16, eli 5cm korkeemmat renkaat ja isompia ei saa vakiona sopimaan ilman että ottaa kiinni mihinkään. Siis 2.5cm saa noihin lisää renkaalla eli ei kovin paljoo. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
äRPee Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 2657
|
Lähetetty: 25.03.2015 18:23 Viestin aihe: |
|
|
Jahas, se on alennusvaihteisto vaihdettu johonkin oolkrippiin, liekö tatsunimainen kytkösmuju kardaanin jatkeena ja perämurikka minikokoinen kuin äkstreilissa? No säästyyhän siinä pensaa, sitä menee gv:llä suht makeasti kun joka rissa hankaa. Aika pienet tilat, 375 litraa takana? Tuleekohan vielä uusi gv jossa olisi oikea vetosysteemi, nyt se löytyy enää jimnystä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6957
|
Lähetetty: 25.03.2015 20:07 Viestin aihe: |
|
|
Ei tuossa nyt kovin korkealta tipu jos vitaran laittaa ja joka suhteessa paranee kun urban cruiseriin vertaa.
Ja mitä peräkonttiin tulee niin kyllä jahtiautoon vähintään hirvi pitää kyytiin mahtua. Mielellään pari. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LANTSIKKA Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Tam 2007 Viestejä: 161 Paikkakunta: ilmajoki
|
Lähetetty: 25.03.2015 21:06 Viestin aihe: |
|
|
Mulla on Gran Vitara 06 automaatti Mukava ajella ja lämmin . Menööhän sitä bensua ku mettäteitä rämpii . 110 tuhatta vasta ajettu ja piti jo tehrä remonttia Vaihtaa jarrupalat etehen # |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Margirus Kanta-asiakas
Liittynyt: 30 Lok 2006 Viestejä: 419 Paikkakunta: Keskimaa
|
Lähetetty: 25.03.2015 22:54 Viestin aihe: |
|
|
Tulipa esite uudesta Vitarasta. Kuvien ja paperitietojen perusteella vaikuttaa kovin pieneltä, varsinkin takakontti. Jos tila vähänkään ratkaisee. SX4 S-crossin olen koeajanut. Hyvin paljon Qashqain oloinen auto, noin positiivisessa mielessä. Diesel-Dusterin omistin kaksi vuotta. Moottori, neliveto ja jousitus toimivat hyvin, tilat riittivät nippa nappa. Mutta kyllästyin sisämeluun, lämmityslaitteen tehottomuuteen, hempuleihin yksityiskohtiin ja softan pelleilyyn (merkkivaloja syttyi miten sattui, heitti välillä itsekseen kaksivetoiseksi).
Minä ottaisin mieluusti 4,2-metrisen katumaasturin, jonka nelivedon saisi kiinteäksi 80-100 km nopeuteen, maavara 18-20 senttiä ja mukavan hiljainen moottoritienopeuksissa. Mieluummin alle kahden litran koneella... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9501
|
Lähetetty: 25.03.2015 23:06 Viestin aihe: |
|
|
Margirus kirjoitti: | Tulipa esite uudesta Vitarasta. Kuvien ja paperitietojen perusteella vaikuttaa kovin pieneltä, varsinkin takakontti. Jos tila vähänkään ratkaisee. SX4 S-crossin olen koeajanut. Hyvin paljon Qashqain oloinen auto, noin positiivisessa mielessä. Diesel-Dusterin omistin kaksi vuotta. Moottori, neliveto ja jousitus toimivat hyvin, tilat riittivät nippa nappa. Mutta kyllästyin sisämeluun, lämmityslaitteen tehottomuuteen, hempuleihin yksityiskohtiin ja softan pelleilyyn (merkkivaloja syttyi miten sattui, heitti välillä itsekseen kaksivetoiseksi).
Minä ottaisin mieluusti 4,2-metrisen katumaasturin, jonka nelivedon saisi kiinteäksi 80-100 km nopeuteen, maavara 18-20 senttiä ja mukavan hiljainen moottoritienopeuksissa. Mieluummin alle kahden litran koneella... |
Herää... _________________ Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kömy Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Hel 2008 Viestejä: 848
|
Lähetetty: 26.03.2015 00:43 Viestin aihe: |
|
|
Odotinkin jo Wikken viiltävää analyysiä asiaan _________________ Kyllähän se kuula lentää! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
löppöpetra Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Maa 2004 Viestejä: 4935
|
Lähetetty: 26.03.2015 05:42 Viestin aihe: |
|
|
mikko81 kirjoitti: | löppöpetra kirjoitti: | Venttiilinvarren kumet korkkasi kahteen otteeseen,pirun kallis ja työläs vaihdattaa,kytkin,pyörien laakerit,ilmastointilaite,keinut eteen,jarrut jouduttiin käymään läpi asti.jne jne...nämä kaikki hommat siis töineen tuli tuon kustantamaan.Kiertoon lähtiessä alkoi nesteet kadota ja työnsi pakoputkesta ulos karmeaa vesihöyryä. |
Paljonko oli kilometrejä mittarissa? Kytkin,pyöränlaakerit ja jarrut nyt on kuluvia osia, niitä menee joka vehkeessä, mutta nuo venttiilinvarren kumit, varsinkin kahteen kertaan kahteen vuoteen, et kai sä toisesta kerrasta sentään joutunu mitään maksamaan? Mitkä muuten on keinut eteen? | 178tkm ostaessa ja 200tkm lähtiessä.Keinut on etutukivarret.Meni nivel väljäksi niin täytyi uusia koko varret ku niveliä ei erikseen voi vaihtaa.Niin ja kallistuksenvakaajat uusittiin kans.Ja paljon paljon muuta.Ei vaan jaksa sitä sontaa enää muistella. _________________ Koittakaa PETRATA vähän! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Supe Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Tou 2014 Viestejä: 4812
|
Lähetetty: 26.03.2015 07:20 Viestin aihe: |
|
|
Varmaan noissa paljon maastossa/huonoilla teillä ajetuissa autoissa on nivelet nopeammin finaalissa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|