Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Murkulat0r Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Lok 2007 Viestejä: 755
|
Lähetetty: 04.11.2015 11:36 Viestin aihe: GoProta ei voi korjata takuuajan jälkeen |
|
|
Tiedoksi muuten sitten kaikille GoPron omistajille, että kun kameran takuu (2 vuotta) päättyy, niin kameraa ei voi korjata. Kyselin tätä suomalaisilta jälleenmyyjiltä ja kesään asti maahantuojana toimineelta firmalta. Kaikki vastasivat, että GoPro-kameroita ei huolleta Suomessa, vaan ne lähetetään aina ulkomaille (Hollantiin?). Itsellä tuli tämä karulla tavalla huomattua, kun kameran miniusb-portista irtosi pinnirivien välissä olevan pieni muovinpalanen. Kameralla oli hajoamishetkellä ikää 2 vuotta 2 kuukautta. En ostanut kameraani Suomesta, vaan Briteistä, joten myyjän virhevastuu ei edes kata tuota.
Pitkät keskustelut GoPron kanssa ja tarjosivat minulle uutta GoPro Hero4 Blackiä hintaan 429,90 € - 20 % sillä ehdolla, että lähetän omalla kustannuksellani täysin toimivan GoPro Hero3 Blackin heille. Kamerassani on siis ainoastaan se vika, että miniusb-pinnien välissä olevan muovi on murtunut irti - muuten kamera toimii täysin. Olisin siis saanut uuden kameran (joka on 2 vuoden jälkeen hajotessaan arvoton muovipalikka) hintaan 343,92 €, jos olisin antanut ilmaiseksi oman kamerani heille. Aivan täysi vitsi tämä pulju.
Rupesi kyllä niin paljon kyrpimään tämä firma, että en ihan hevillä enää kameraa sieltä osta.
Eli:
a) kannattaa kamppeita ylipäätään ostaessa miettiä, ostaako Suomesta vai ulkomailta (myyjän virhevastuu) ja
b) kannattaa ostaa joku muu kuin GoPro, jos vaihtoehtoja on. Uskomattoman huonoa palvelua.
Ja mainittakoon, jos joku sitä kommentoi, että tuotteen hajoaminen ei johtunut sen virheellisestä käsittelystä. GoPron porukka kyseli tätä heti alkuun ennen kuin sanoivat, että eivät voi auttaa, koska takuu on loppunut. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Supe Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Tou 2014 Viestejä: 4812
|
Lähetetty: 04.11.2015 12:47 Viestin aihe: Re: GoProta ei voi korjata takuuajan jälkeen |
|
|
Nykyään on heikkoja osia. Korjasin partakoneen itse kun ei pelannut ja halusin tutkia rakennetta. Samoin alkoi Kärcher pesuri vuotiaan, korjasin haljenneen putkiosan polkupyörän sisäkumella ja klemmarilla. Ehkä tuon USB liittimet voi jotenkin korjata tai vaihtaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Murkulat0r Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Lok 2007 Viestejä: 755
|
Lähetetty: 04.11.2015 13:34 Viestin aihe: Re: GoProta ei voi korjata takuuajan jälkeen |
|
|
Supe kirjoitti: | Nykyään on heikkoja osia. Korjasin partakoneen itse kun ei pelannut ja halusin tutkia rakennetta. Samoin alkoi Kärcher pesuri vuotiaan, korjasin haljenneen putkiosan polkupyörän sisäkumella ja klemmarilla. Ehkä tuon USB liittimet voi jotenkin korjata tai vaihtaa. |
Käsittääkseni liitin on rungossa kiinni. Netissä kyllä on purkuohjeita, mutta en usko, että purkamisesta on apua. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kaaleb Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Syy 2006 Viestejä: 3556
|
Lähetetty: 04.11.2015 14:02 Viestin aihe: |
|
|
Tuo reklamaatioiden käsittely on kyllä herkkä laji. Jotenkin tuntuisi, että tämmöinen negatiivinen asiakaskokemus on aivan helevetin paljon haitallisempi tuotteen jatkomyynnin kannalta kuin esim. tuotteen korvaaminen uudella reklamaatiotilanteessa maksutta. Mielestäni USB-liittimen pitäisi kestää yli takuuajankin.
Nyt kun homma netissä leviää, niin ikävä kuva GoProsta jää lukijain alitajuntaan ja voi vaikuttaa ostopäätöksiin jatkossa aika tavalla.
Miten se on, toimiiko se sinun liitin kuitenkin vielä, eli kameraa voi siis käyttää? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JapiTre Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Lok 2012 Viestejä: 2090 Paikkakunta: Häme
|
Lähetetty: 04.11.2015 14:05 Viestin aihe: |
|
|
Kun on koneessa kortinlukija ja erillinen laturi GoPron akuille, niin tuota USBia ei tarvi ollenkaan. _________________ V*tuttaa, sano kettu pihlajanmarjoista... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Murkulat0r Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Lok 2007 Viestejä: 755
|
Lähetetty: 04.11.2015 14:08 Viestin aihe: |
|
|
Kaaleb kirjoitti: | Tuo reklamaatioiden käsittely on kyllä herkkä laji. Jotenkin tuntuisi, että tämmöinen negatiivinen asiakaskokemus on aivan helevetin paljon haitallisempi tuotteen jatkomyynnin kannalta kuin esim. tuotteen korvaaminen uudella reklamaatiotilanteessa maksutta. Mielestäni USB-liittimen pitäisi kestää yli takuuajankin.
Nyt kun homma netissä leviää, niin ikävä kuva GoProsta jää lukijain alitajuntaan ja voi vaikuttaa ostopäätöksiin jatkossa aika tavalla.
Miten se on, toimiiko se sinun liitin kuitenkin vielä, eli kameraa voi siis käyttää? |
Liitin ei toimi, mutta kuvathan saa, kun muistikortin ottaa pois. Akun saa ladattua erillisellä laturilla.
Mutta metsästyskäyttöön tuo ei enää sovellu, koska en voi laittaa Combo Cablea kiinni, jonka avulla pystyin käyttämään ulkoista virtalähdettä (orggisakut kestävät niin vähän aikaa, että kyllästyin vekslaamiseen, vaikka battery bacpacejä löytyy 3 kpl ja akkuja 6 kpl). Samaisen kaapelin avulla käytin ulkoista mikrofonia (Olympus ME-51S), koska GoPron ääni on muuten ihan surkea.
Olin jopa valmis tilaamaan kameran alennetulla hinnalla, mutta sitten ilmoittivat, että "Ai niin, ehtona alennuksen saamiselle on, että lähetät oman kamerasi meille." Enpä viitsinyt luopua kamerasta reilun 80 euron alennuksen takia.
Selkeästi myös ilmaisin heille, että jos todellakin aikovat hoitaa asian näin, niin en minäkään sitä asiaa siihen jätä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
BlueMarlin Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Maa 2004 Viestejä: 2741
|
Lähetetty: 04.11.2015 16:20 Viestin aihe: |
|
|
Minulla hajosi Contourin kamerasta linssi. Soitin maahantuojalle ja kerroin asiani. Eivät osanneet heti antaa vastausta löytyykö heiltä osaa hyllystä, lupasivat soittaa takaisin. Parin tunnin päästä soittivat ja he olivat tilanneet osan ulkomailta, postittavat sen edelleen minulle sen saavuttua. Loistavaa palvelua! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Murkulat0r Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Lok 2007 Viestejä: 755
|
Lähetetty: 04.11.2015 16:49 Viestin aihe: |
|
|
BlueMarlin kirjoitti: | Minulla hajosi Contourin kamerasta linssi. Soitin maahantuojalle ja kerroin asiani. Eivät osanneet heti antaa vastausta löytyykö heiltä osaa hyllystä, lupasivat soittaa takaisin. Parin tunnin päästä soittivat ja he olivat tilanneet osan ulkomailta, postittavat sen edelleen minulle sen saavuttua. Loistavaa palvelua! |
Mukava kuulla, että joku kameravalmistaja sentään hoitaa hommansa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jbear Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 5545
|
Lähetetty: 04.11.2015 17:16 Viestin aihe: |
|
|
Myös takuuehdot kannattaa lukea. Esimerkki Sony m4 aqua puhelin. Väittävät että kestää 1,5m vedessä 30minuuttia. Tämä siis pitää uskoa ja siihen luottaa sillä asia on satavarma. Takuulapussa lukee että jos sisällä on kosteutta takuu raukeaa. Eli jos ei kestä sitä mitä luvataan niin eivät takaa. Mikseivät samalla ilmoittaneet että jos laite hajoaa ennen takuuajan loppua niin takuu raukeaa _________________ The worst Part of Cencorship is *** !
Ei kaikkien arvitse olla idiootteja. Riittää ku enemmistö o -> demokrtia |
|
Takaisin alkuun |
|
|
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 04.11.2015 17:43 Viestin aihe: |
|
|
Korjaus on kuitenkin taloudellisesti järjetöntä kun käytännössä maksaa heti vähntään 100 EUR kun joku edes vilkaisee mitä on vikana. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Murkulat0r Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Lok 2007 Viestejä: 755
|
Lähetetty: 04.11.2015 18:21 Viestin aihe: |
|
|
liki kirjoitti: | Korjaus on kuitenkin taloudellisesti järjetöntä kun käytännössä maksaa heti vähntään 100 EUR kun joku edes vilkaisee mitä on vikana. |
Taloudellisesti järjestöntä firman vai minun kannalta? Firman kannalta korjaaminen olisi nimenomaan ollut taloudellisesti järkevää. Tämä ei nimittäin ole ainut paikka, jossa kerron tämän surkean kokemukseni GoPron kanssa.
Itse olisin voinutkin jotain korjauksesta maksaa - enintään tuon 100 euroa, mutta vastaus oli, että: "Valitettavasti emme voi auttaa." |
|
Takaisin alkuun |
|
|
BlueMarlin Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Maa 2004 Viestejä: 2741
|
Lähetetty: 04.11.2015 18:58 Viestin aihe: |
|
|
Oletko kysynyt kuluttajaneuvojalta vinkkejä asian hoitamiseksi? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tammipummi Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 14 Elo 2014 Viestejä: 100 Paikkakunta: Helsinki
|
Lähetetty: 05.11.2015 00:59 Viestin aihe: |
|
|
On noita huoltoestoja muillakin kun goprolla. Esim aplella. Gopro hero4 black meni mulla sekasin, niin vaihtoivat uuteen laitteeseen ja pitivät vanhan. Ihan ok homma. Ite toistaseksi suosittelen goprota. Tosin ei saa läheskään saman tasoista videokuvaa, kun millä noita kaupittelevat, tai sitten en vaan osaa. _________________ Vedän viikseen vahaa ja metsään meen, otan puuman tän pyssyn tähtäimeen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Repesorsa ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 9356 Paikkakunta: Sieltä
|
Lähetetty: 05.11.2015 06:10 Viestin aihe: |
|
|
Ei kannata itkeä tuollaisesta asiasta. Kameralla on ollut kahden vuoden takuu ja laki ei edes vaadi takuuta annettavaksi, vaan myyjällä/valmistajalla on kuuden kuukauden virhevastuu tuotteistaan. Nyt kuitenkin tuote on hajonnut sen kahden vuoden "takuuajan" jälkeen. Siis huomattavasti laissa sanottua virhevastuuaikaa pidemmän ajan. On ihan selvää, ettet ole oikeutettu enää mihinkään korvaukseen.
Ja turha pahoittaa mieltäsi, kun et saanut kuulla sellaista vastausta, kuin olisit halunnut. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mpikkara Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Tam 2012 Viestejä: 2543 Paikkakunta: suomi
|
Lähetetty: 05.11.2015 08:44 Viestin aihe: |
|
|
Käsitykseni mukaan tuotteen on kestettävä sen oletettu käyttöikä, joka elektronisilla laitteilla on kaksi vuotta. Tuolla ajalla korjaukset yleensä pitäisi saada mukisematta ns. virhevastuun piirissä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|