Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
jkoiv Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2007 Viestejä: 1013
|
Lähetetty: 04.10.2017 16:14 Viestin aihe: |
|
|
Rahkonen kirjoitti: | Hienosti istuu keulalle
Mitä tuli hintaa asennustarvikkeineen ja asensitko itse?
Tutka ei ota itseensä kun on noin matala valo? |
Valo oli 300€ esim erikoistekniikalta löytyy ja asennustarvikkeet eivät montaa kymppiä. Normaalia kilpitelinettä joutui hieman modifioimaan että sai sopimaan siihen syvyyden puolesta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20231 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 22.10.2017 09:44 Viestin aihe: |
|
|
Otetaas tämmöinen Vitaraan liittyvä nelivetoaiheinen homma. Pääsi tuo talvi vähän yllättämään ja veneennosto tuli ajankohtaiseksi.
Ja ei muutaku luonnonluiskasta Busteria Suzukilla rannalle. Oli heti semmoinen pelivirhe, että oli vielä kesärenkaat alla ja luiska ”melko liukas” härmästä, lehdistä ja kurasta.
Ja sekin vielä, että nostoa vierestä katsomassa oli poika, vaimo ja äitee… Ja myös mökkinaapuri. Paineet olivat siis melkoiset .
Sain tanakkaa ohjeistusta, että älä sitten päästä rengasta ruopaisemaan tai se on siinä. Näillä kuskintaidoilla aika toiveikas ajatus.
No, lock mode päälle ja nostamaan. Pari varovaista yritystä ja ei toivoakaan, renkaat löivät tyhjää.
Siinävaihessa otsasuonten pullistuessa kaasujalka oikeni enemmän ja tuli vähän ravakampi lähtö. Ja kas, niin vain nousi paatti penkalle. Tuli vaan mieleen, että onkohan tuossa joku semmoinen kitkahässäkkä, että ei jaa voimaa kunnolla, ennen kuin renkaat pyörii riittävästi tyhjää… |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkoiv Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2007 Viestejä: 1013
|
Lähetetty: 22.10.2017 12:27 Viestin aihe: |
|
|
Lahtinen kirjoitti: |
Siinävaihessa otsasuonten pullistuessa kaasujalka oikeni enemmän ja tuli vähän ravakampi lähtö. Ja kas, niin vain nousi paatti penkalle. Tuli vaan mieleen, että onkohan tuossa joku semmoinen kitkahässäkkä, että ei jaa voimaa kunnolla, ennen kuin renkaat pyörii riittävästi tyhjää… |
Omat (vähäiset) kokemukset Vitaran nelivedosta on saman suuntaisia. Joskus esim ajanut auton vähän epätasaisempaan parkkiin eikä lähtiessä ole huomannut tarvetta lock asennolle. Auto lähtee irti ilmankin, mutta pyörät saattavat sutata hieman ennen, kuin tasauspyörästön lukitusten virkaa tässä ajava luistonesto puuttuu peliin. Minusta se reagoi kyllä melko nopeasti. Ehkä puolen renkaan kierroksen luisto riittää. Nuo omat paikat ei ole kyllä olleet mitenkään tiukkoja.
Ei ole suzukin huollot kyllä hinnan kiroissa. 20tkm huolto oli 150€ ja asennutin irroitettavan koukun samalla jonka hintalappu oli 700€. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20231 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 23.10.2017 08:28 Viestin aihe: |
|
|
Siinä rannasta kun veneennoston jälkeen lähdettiin, niin vaimo ja poika hehkutteli Vitaraan vaihdossa mennyttä Jeeppiä. Ja pakkohan oli myöntää, että kun Cherokeessa tuuppasi alennusvaihdetta silmään, niin Busteri nousi tuosta luiskasta aika lailla nöyrästi.
Sitten mietittiin, että mahtaako aika kullata muistoja. Jeepin kanssa sai jännittää, pitääkö käsijarru, kun sen tohon luiskaan laski… Ja olihan se kulutus vähintään tuplat Suzukiin. Ja ajomukavuus tiellä aika lailla erilainen + kaikennäköiset lisävarusteet on itse asiassa Vitaran karvalakkimallissa tuohon hintaan yllättävän hyvät. Tuon on käsittänyt paremmin, kun on katsellut joidenkin muiden merkkien perusmalleja. Ja eihän sitä Jeeppiä vaimo suostunut ajamaan lainkaan. Ja tämmöisenä ”ei niin huippukuskina” mietin hirvijahdin aloituksessa pick-uppien ja isojen maastureiden keskellä, että itse asiassa ihan mukava tuommoinen koppakuoriainen, jossa on melko pieni kääntösäde ja peruutuskamera, kun auto pitää kääntää jossain.
Voisi sanoa, että taitaa tuo veneennosto olla se autolle haasteellisin paikka omassa käytössä. Toki se osuu eteen kerran kaudessa, mutta onhan se mukavaa, että se vene silloin käytössä olevalla autokalustolla nousee. Tiedä sitten, paljonko tuossa Suzukissa on marginaalia. Ainakin vielä piisasi. Tuohan on vähän semmoinen jokotai homma: Joko nousee tai ei.
Mitään varsinaisia lumitalvia ei viimeaikoina ole ollut. Saas nähdä missä vaiheessa Suzukissa tuota ominaisuutta joutuu/pääsee ulosmittaamaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkoiv Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2007 Viestejä: 1013
|
Lähetetty: 23.10.2017 09:27 Viestin aihe: |
|
|
Joo itsellä oli kans edellinen auto Jeeppi mersun 3 litran diisselillä. Olihan sillä mahtava vetää kolmenkin tonnin kärryä kun se ei tuntunut yhtään missään. Auton väännöt oli lastutuksen jälkeen 600nm. Tarve tuohon vain oli itselläkin se kerran vuoteen. Jeepin kulut oli vuositasolla noin tuplat Suzukiin verrattuna että hintaa tuolle ominaisuudelle tuli ihan riittävästi.
Itse en tuolla turbokoneella ja automaattilaatikolla ole kokenut Suzukin vääntöjä ongelmaksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rahkonen Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tam 2016 Viestejä: 188
|
Lähetetty: 23.10.2017 12:29 Viestin aihe: |
|
|
Se Lock mode antaa sutia vapaammin. Kestää siinä aina hetkensä, kun järjestelmä äkkää missä pito on. Pahassa paikassahan (jokin upottava tai superliukas) siitä on apua, mutta jos renkaat ei saisi sutia ollenkaan se Snow estää sen. Tosin silloin se leikkaa koneen tehojakin, joten tiedä häntä. Jos siis pitäisi "appiukon nurmikolta" lähteä sutimatta niin laittaisin sen liukkaan pinnan Snow/Mud ajomoodin päälle. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20231 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 23.10.2017 12:35 Viestin aihe: |
|
|
Mielenkiintoista.
Mikä tosiaan olisi se "oikea moodi", kun lähdetään vetämään traileria ylös liukkaahkosta luiskasta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rahkonen Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tam 2016 Viestejä: 188
|
Lähetetty: 23.10.2017 17:58 Viestin aihe: |
|
|
Kyllähän se Lockin pitäis olla, mutta hauska olisi kokeilla kun ohan niissä moodeissa eroja. Sportti taas pitäisi kierrokset korkealla...Mulla on sen verran kevyitä kuormia että on lähtenyt ihan yskimättä joka paikasta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
-Teemu- Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Kes 2012 Viestejä: 609
|
Lähetetty: 23.10.2017 19:11 Viestin aihe: |
|
|
Mikäs tuommosen vitaran jarruttoman kärryn vetopaino on? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10114 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 23.10.2017 20:07 Viestin aihe: |
|
|
Nyt ois jollekin Vitaristille mahdollisuus ostaa jämäkkä alkuperäisvaruste koiraverkko.
Seisoja päätti, että helvatun tylsää tämä hirven passitus ja söi kattoverhoilun.
Päätin laittaa umpihäkin, nyt kun takavalojen piuhat jäi vielä ehjäksi.
Tuo alkuperäisverkko on kokonaan metallia ja tukeutuu kumitassuilla varustetuilla tangoilla
takaikkunan pilareihin. Kiinnituskoukut kiristetään takapenkin kiinnikkeisiin. Jämäkkä systeemi,
ei tule taakka niskaan nokkakolarissakaan. Maksoi muistaakseni puolen neljättä sataa lisävarustelistalta poimittuna.
Oisko tämmänen erälle.netin aseveli hinta 150 € valmiiksi tingittynä. Yv:tä jos kiinnostaa.
Tämän viikon verkko nähtävissä Kärsämäki-Viitasaari-Uimaharju akselilla, ensi viikolla Nokialla. _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20231 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 23.10.2017 21:26 Viestin aihe: |
|
|
-Teemu- kirjoitti: | Mikäs tuommosen vitaran jarruttoman kärryn vetopaino on? |
Muistelisin, että toi on speksin mukaan melko alhainen. Oliskohan ollu 400kg. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20231 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 02.11.2017 16:51 Viestin aihe: |
|
|
Voi olla, että tästä on ollut aikaisemminkin juttua.
Onko joku löytänyt järkevänhintaisia kattotelineitä Vitaraan? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10114 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 02.11.2017 16:53 Viestin aihe: |
|
|
Lahtinen kirjoitti: | Voi olla, että tästä on ollut aikaisemminkin juttua.
Onko joku löytänyt järkevänhintaisia kattotelineitä Vitaraan? |
Atera on ollut hyvä. _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20231 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 03.11.2017 09:14 Viestin aihe: |
|
|
Peto kirjoitti: | Lahtinen kirjoitti: | Voi olla, että tästä on ollut aikaisemminkin juttua.
Onko joku löytänyt järkevänhintaisia kattotelineitä Vitaraan? |
Atera on ollut hyvä. |
Tänks. Tuo näyttää hinnaltaankin ihan järkevältä. Ainakin halvempi mitä Thule.
Onko kokemusta, pelaako myös suksiboxin kanssa, jos moinen tulee joskus hommattua? Lähinnä kiinnostais se, että saisko "koko paketin" kivuttomasti irti katolta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10114 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 03.11.2017 11:22 Viestin aihe: |
|
|
Lahtinen kirjoitti: | Peto kirjoitti: | Lahtinen kirjoitti: | Voi olla, että tästä on ollut aikaisemminkin juttua.
Onko joku löytänyt järkevänhintaisia kattotelineitä Vitaraan? |
Atera on ollut hyvä. |
Tänks. Tuo näyttää hinnaltaankin ihan järkevältä. Ainakin halvempi mitä Thule.
Onko kokemusta, pelaako myös suksiboxin kanssa, jos moinen tulee joskus hommattua? Lähinnä kiinnostais se, että saisko "koko paketin" kivuttomasti irti katolta. |
Oon käyttänyt vain semmosta vanhanmallista suksiboksia, missä ei ole mitään pikakiinnikkeitä, vaan u-raudat kumilätkin pehmustettuna ja sormiruuvit.
Nuo minun Aterat on ovaaliputkella olevaa aerodynaamista mallia. Ei pahasti suhaja. _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|