Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5488 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 21.12.2020 12:10 Viestin aihe: |
|
|
Horst kirjoitti: | jkvi kirjoitti: | Lainaus: | Diesel foresterin tilalle täysin vastaavilla ominaisuuksilla ei löydy saman kokoluokan autoa, |
Volvo XC60. |
On se xc kuitenkin selvästi isompi auto mitä forester. |
Ei ole. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Horst Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Lok 2009 Viestejä: 341
|
Lähetetty: 21.12.2020 12:25 Viestin aihe: |
|
|
jkvi kirjoitti: | Horst kirjoitti: | jkvi kirjoitti: | Lainaus: | Diesel foresterin tilalle täysin vastaavilla ominaisuuksilla ei löydy saman kokoluokan autoa, |
Volvo XC60. |
On se xc kuitenkin selvästi isompi auto mitä forester. |
Ei ole. |
Ok, sellaisen käsityksen olin saanut. Mitä nyt mittoja katselin, niin xc olisi isompi, mutta jos ei ole niin sitten ei. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
phh Kanta-asiakas
Liittynyt: 19 Lok 2004 Viestejä: 464
|
Lähetetty: 21.12.2020 12:36 Viestin aihe: |
|
|
Suomessa minkä tahansa auton ostaminen on p@ska sijoitus. Kyse on sitten vaan siitä, että miten p@ska ostos tuli tehtyä. Kyllähän niitä remppoja tulee kaiken merkkisiin. Silti vähän ihmetyttää, kun bensaforen kytkin hajosi jo 180 tkm kohdalla ja vähän jälkeen meni keskivisko. Ulkomaisista keskusteluista opin, että viskoilla nyt vaan tulee tunnit täyteen tuossa kohtaa, mutta kytkimen olisi odottanut kestävän vähän pidempään. Ei tätä nyt niin paljoa ole rääkätty, vaikka kyllä se kytkin tosiaan herkästi haisee.
Nyt on tullut ajettua itsensä siihen tilanteeseen, että vanhaa autoa on korjattu vähän turhan paljon. Se on nyt kunnossa ja historia on tiedossa. Kun vielä vaihtoarvokin on olematon, niin tällä mennään ja toivottavasti pitkään. Siinähän ne kilsat sitten halpenee, jos pysyy läjässä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ioni Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Tam 2008 Viestejä: 7663 Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 21.12.2020 12:50 Viestin aihe: |
|
|
Lieneekö Volvon nelivedosta vastusta Subarulle? Erittäin kiinnostavia malleja kyllä Volvollakin on. Pirun kalliita vaan. Eipä silti, minun ajoilleni riittäisi joku onnettomampikin neliveto. Maavara on se mitä tarvitsen. Subaru ei ole minun "maastoajossani" sutinut kuin kerran kun pysähdyin oudolla uralla tosi jyrkkään ylämäkeen tutkimaan töyrään takaista maastoa. En jäänyt sudittamaan sen enempää vasta hankitulla oudolla autolla, vaan valutin takaisin mäen juurelle ja ajoin reipasta kävelyvauhtia ylös. Auton maltillinen paino suhteutettuna hyviin renkaisiin on mielestäni erittäin tärkeä pointti. Varsinkin vanhoilla koneurilla ja maastossa kun kantava pinta on todella ohut eikä pieneenkään sutimiseen ole varaa, vaan pitää edetä sukkasillaan hipsutellen ettei uppoa akseleita syvemmälle saveen. Volvon xc70 kiinnosti edellisessä autonvaihdossa vaan oli liian kallis tarpeeksi tuoreena. Hemmetin raskas se ainakin on. Massaa on muistaakseni vähintään 500 kg enemmäin kuin Outbackissä!!! Ketjun aiheena oleva Forester ei taida Outbackia painavampi olla.
Lumessa toki on joutunut kahlaamaan ja sutimaan. Luistonesto vaan pois pältä, pakotettu "ykkönen" silmään ja kaasua niin hyvin möyrii. Parempiakin ummessa menijöitä toki on. Mielellään otan esimerkiksi Hiluxin edelle tekemään poorit. Liian syväthän ne Outbackille on, mutta aina on päässyt. Awd:n etu on siinä että se ei heitä urissa niin helposti poikittain autoa kuin maastoisempi 4wd saattaa tehdä.
Tosiasiassa aika vähällä nelivedolla selviää metillä. Maavara ja hyvät renkaat ovat monelle ehkä jopa tärkeämmät. Mutta kun se neliveto on niin tottahan sitä tulee kokeiltua... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Horst Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Lok 2009 Viestejä: 341
|
Lähetetty: 21.12.2020 12:51 Viestin aihe: |
|
|
ioni kirjoitti: | RiUDE kirjoitti: |
ja ei, miulla ei ole ikinä ollut diesel subarua, eikä subaruakaan enää
|
Eipä ole Foresteria eikä dieseliä täälläkään eikä kytkin haise automaatissani. Kunhan vain yritetään automyyjien keulimisiin hieman perusteluitakin saada ja ratkaisuehdotuksia. Hieman koville tuntuu ottavan sellaisten antaminen.
Minun mielestäni auto on sielun vihollinen. Sen ostaminen on tuskaista ja kallista. Ylläpito maksaa ja aiheuttaa päänvaivaa. Nykyisessä autossa tosin vain metaanisysteemi on aiheuttanut ongelmia ja nekin ovat menneet myyjän lompsasta. 55 tkm ajettuna ja luotettava on ollut. Jaa että mikäkö? No bensa Outback vm 2014. Eihän se Foresteri ole mutta aika lähelle. Isommat tilat ja moottori on toki. Jos harrastukset olisivat muunlaiset, en autoa vaivoikseni hankkisi.
Ostakaahan Subaruita vaan. Kyllä ne pelaa vähintään sen mitä mikä tahansa luotettavana pidetty merkki. Tai älkää ostako. Ruotsista muuten saa saika edullisesti ihan jees autoja. |
Kyllä täällä on perusteluja tullut esille ihan riittävästi. Tietysti jos haluaa niiltä silmänsä ja korvansa ummistaa ja pitää kiinni tiukasti omista uskomuksistaan, niin silloin ei mitkään perustelut riitä.
Nuo automyyjä höpinät ovat toistaiseksi parasta millä näihin perusteluihin on vastattu, joten se jo kertoo varmasti monelle kaiken oleellisen kenellä ottaa koville, kun omasta pyhästä lehmästä joku esittää jonkin poikki puolisen sanan.
Sitähän kukaan ei ole kieltänyt etteikö subaruissa olisi hyvääkin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Horst Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Lok 2009 Viestejä: 341
|
Lähetetty: 21.12.2020 13:17 Viestin aihe: |
|
|
ioni kirjoitti: | Lieneekö Volvon nelivedosta vastusta Subarulle? Erittäin kiinnostavia malleja kyllä Volvollakin on. Pirun kalliita vaan. Eipä silti, minun ajoilleni riittäisi joku onnettomampikin neliveto. Maavara on se mitä tarvitsen. Subaru ei ole minun "maastoajossani" sutinut kuin kerran kun pysähdyin oudolla uralla tosi jyrkkään ylämäkeen tutkimaan töyrään takaista maastoa. En jäänyt sudittamaan sen enempää vasta hankitulla oudolla autolla, vaan valutin takaisin mäen juurelle ja ajoin reipasta kävelyvauhtia ylös. Auton maltillinen paino suhteutettuna hyviin renkaisiin on mielestäni erittäin tärkeä pointti. Varsinkin vanhoilla koneurilla ja maastossa kun kantava pinta on todella ohut eikä pieneenkään sutimiseen ole varaa, vaan pitää edetä sukkasillaan hipsutellen ettei uppoa akseleita syvemmälle saveen. Volvon xc70 kiinnosti edellisessä autonvaihdossa vaan oli liian kallis tarpeeksi tuoreena. Hemmetin raskas se ainakin on. Massaa on muistaakseni vähintään 500 kg enemmäin kuin Outbackissä!!! Ketjun aiheena oleva Forester ei taida Outbackia painavampi olla.
Lumessa toki on joutunut kahlaamaan ja sutimaan. Luistonesto vaan pois pältä, pakotettu "ykkönen" silmään ja kaasua niin hyvin möyrii. Parempiakin ummessa menijöitä toki on. Mielellään otan esimerkiksi Hiluxin edelle tekemään poorit. Liian syväthän ne Outbackille on, mutta aina on päässyt. Awd:n etu on siinä että se ei heitä urissa niin helposti poikittain autoa kuin maastoisempi 4wd saattaa tehdä.
Tosiasiassa aika vähällä nelivedolla selviää metillä. Maavara ja hyvät renkaat ovat monelle ehkä jopa tärkeämmät. Mutta kun se neliveto on niin tottahan sitä tulee kokeiltua... |
Varmaan nykyään haldexi ei ole sen huonompi kuin subarun nykyinen monilevykytkinratkaisu. Jos dieseliä verrataan, niin Volvon d5 on eri planeetalta subaruun verrattuna. Muu tekniikka sitten asia erikseen. Taitaa xc:n hinnalla saada pian kaksi foresteria. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ioni Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Tam 2008 Viestejä: 7663 Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 21.12.2020 13:23 Viestin aihe: |
|
|
Ei kannata tuota tunne-elämäkorttia nyt pelata viestistä toiseen. Se on halpahintainen konsti ja menee vieläpä ohi. Monesti sen pelaa sellainen joka yllättyy kun höpinät eivät menekään läpi perusteluitta ja sellaisinaan. Jos sopii niin jätetään nyt tuo tunnehömppä kaksplussiin ja sen sellaisiin paikkoihin
Tunteiden vatvomisen sijaan kannattaa ihan oikeasti mennä sinne maastoihin ajamaan niin tietää mista on kyse. Esitin tuolla ylempänä kysymyksen enkä ole huomannut vastausta. Mikä auto on ratkaissut Subarun aiheuttaman ongelman tai puutteen nimim. Horstin tapauksessa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Horst Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Lok 2009 Viestejä: 341
|
Lähetetty: 21.12.2020 13:55 Viestin aihe: |
|
|
ioni kirjoitti: | Ei kannata tuota tunne-elämäkorttia nyt pelata viestistä toiseen. Se on halpahintainen konsti ja menee vieläpä ohi. Monesti sen pelaa sellainen joka yllättyy kun höpinät eivät menekään läpi perusteluitta ja sellaisinaan. Jos sopii niin jätetään nyt tuo tunnehömppä kaksplussiin ja sen sellaisiin paikkoihin
Tunteiden vatvomisen sijaan kannattaa ihan oikeasti mennä sinne maastoihin ajamaan niin tietää mista on kyse. Esitin tuolla ylempänä kysymyksen enkä ole huomannut vastausta. Mikä auto on ratkaissut Subarun aiheuttaman ongelman tai puutteen nimim. Horstin tapauksessa? |
Kyllä se oli herra i oni itse joka otti ensimmäisenä esiin mm automyyjäkortin jne. Siinäkin mielessä hieman kyseenalainen avautuminen tunnehömpästä ja muusta. Kovasti esititte nimimerkki riuden kanssa kysymyksiä ja pyysitte perusteluja ja minä vastasin. Joten mikä sitten on ongelma? Se on se, että vastaukset eivät tukeneetkaan omaa agendaa. Vieläkin jaksat sitkaasti uskoa, että täällä on vain höpisty perusteettomasti.
Subarun dieselin puutteet vältettiin hankkimalla toisen merkkinen diesel. Joistakin ominaisuuksista jouduttiin tinkimään. Hyvä ja toimivaksi havaittu ratkaisu on kaksi autoa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 21.12.2020 14:11 Viestin aihe: |
|
|
nonniin, kun vähän potki ja johdatteli niin tulihan se sieltä
tämä riittää miun osalta tähän keskusteluun. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Horst Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Lok 2009 Viestejä: 341
|
Lähetetty: 21.12.2020 14:22 Viestin aihe: |
|
|
RiUDE kirjoitti: | nonniin, kun vähän potki ja johdatteli niin tulihan se sieltä
tämä riittää miun osalta tähän keskusteluun. |
Kyllä tätä sivuttiin jo paljon aiemmin tässä ketjussa. Tietenkin, jos kovin tunnekuohussa näitä viestejä lukee, niin ei kaikkiin pieniin yksityiskohtiin hoksaa kiinnittää huomiota. Tärkeintähän on tietenkin tietää se, että minkä merkkisellä autolla joku ajaa, jos puhutaan subarun vioista. Aivan kuin sillä olisi mitään merkitystä, mutta sitähän nämä autokeskustelut usein ovat. Kuten itsekin tuossa aiemmin kirjoitit suomalaisen miehen suhtautumisesta autoihin, niin melko helposti on myös tuosta kuvauksesta tunnistettavissa muuan savonlinnalais nimimerkki |
|
Takaisin alkuun |
|
|
sunnuntaimetsästäjä Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Tam 2016 Viestejä: 109 Paikkakunta: Lahden seutu
|
Lähetetty: 21.12.2020 15:04 Viestin aihe: |
|
|
Hauska lukea tätäkin ketjua, kauheaa vänkäämistä
Mulla ei ole ollut Foresteria, mutta oli Outback dieselinä ja cvt-automaatilla. Sama tekniikka. Ajoin sillä 210 tkm ennen kuin vaihdoin uuteen. Tuo diesel kävi läpi normaalit huollot, lisäksi 150 tkm kohdalla vaihdatin cvt:n öljyt. Tuo öljynvaihto oli ylimääräistä oman mielen rauhoittelua, huolto-ohjelman mukaan vain keulan ja perän öljyjä vaihdetaan, ei vaihdelaatikon. Tuo Outback meni mukavasti normaalissa työmatka-ajossa ja oli riittävän tilava metsästysreissuilla ja suoriutui myös asuntovaunun ja veneen vetämisestä. Ei ollut vikoja, enkä onnistunut edes jäämään kiinni minnekään. Kerran oli lähellä, kun auraamattomalla metsätiellä alkoi pohja kantamaan eikä yksikään rengas saanut enää otetta tien pohjasta.
Että sellaisia kokemuksia. Aineisto on pieni, mutta en minä tuota omalla kokemuksella ihan huonoksikaan osaa moittia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Horst Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Lok 2009 Viestejä: 341
|
Lähetetty: 21.12.2020 15:17 Viestin aihe: |
|
|
No eihän tuo nyt huono ole ollut millään mittarilla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ioni Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Tam 2008 Viestejä: 7663 Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 21.12.2020 15:29 Viestin aihe: |
|
|
Minä sain vaihteiston huuhteluöljynvaihdon ilmaiseksi Jyväskylän Laakkoselta. Lisäainetta eivät uskaltaneet huuhteluun käyttää kun valmistaja kieltää moiset. Olin varannut sen määrähuollon yhteyteen vaan jäi tekemättä kun oli ollut hyllyssä väärää öljyä. Päällikkö sieltä soitti ja tarjosi huollon ilmaiseksi! Aivan ennenkuulumatonta! Oireita ei ollut vaan kyllähän vaihteistoöljykin vanhenee ja likaantuu ja on vaihdettava. On joutunut vähän mielipidettä muutenkin muuttamaan merkkihuollon suhteen tämän Subarun aikana. Ajovaloumpiot sain takuuseen uudet kun olivat himmentyneet! Siis viisivuotiaaseen 150 tuhatta ajettuun käytettynä Ruotsista maahantuotuun autoon! No toki maahantuoja on sama ja tehtaan takuu kai se oli. Umpioitten hinta olisi ollut 1500 ja siihen työt! Onhan se tietysti outo homma että niin pian menevät. Outbackin huollot ovat olleet Laakkosella suunnilleen saman hintaisia kuin Mazdan huollot pikkupajoilla! Toki huoltoväli on lyhyempi.
Saa nähdä jatkuuko Foresterin ja Outbackin tarina sähköaikakaudelle. Jonkinlainen akkuautoille ja monelle vetotavalle sopiva pohja on työn alla yhdessä Toyotan kanssa. Lieneekö Subarulla muuta osuutta kuin speksitoiveitten esittäminen ja laskun maksaminen. Toyotalla on kuitenkin kymmenisen kertaa leveämmät hartiat. Olisi se kumppani huonompikin voinut olla. Miten sitten Bemari liittyy näihin kuvioihin Toyotan kautta? Onko meillä kohta Subaru X5 Landcruiser? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Horst Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Lok 2009 Viestejä: 341
|
Lähetetty: 21.12.2020 16:27 Viestin aihe: |
|
|
ioni kirjoitti: | Minä sain vaihteiston huuhteluöljynvaihdon ilmaiseksi Jyväskylän Laakkoselta. Lisäainetta eivät uskaltaneet huuhteluun käyttää kun valmistaja kieltää moiset. Olin varannut sen määrähuollon yhteyteen vaan jäi tekemättä kun oli ollut hyllyssä väärää öljyä. Päällikkö sieltä soitti ja tarjosi huollon ilmaiseksi! Aivan ennenkuulumatonta! Oireita ei ollut vaan kyllähän vaihteistoöljykin vanhenee ja likaantuu ja on vaihdettava. On joutunut vähän mielipidettä muutenkin muuttamaan merkkihuollon suhteen tämän Subarun aikana. Ajovaloumpiot sain takuuseen uudet kun olivat himmentyneet! Siis viisivuotiaaseen 150 tuhatta ajettuun käytettynä Ruotsista maahantuotuun autoon! No toki maahantuoja on sama ja tehtaan takuu kai se oli. Umpioitten hinta olisi ollut 1500 ja siihen työt! Onhan se tietysti outo homma että niin pian menevät. Outbackin huollot ovat olleet Laakkosella suunnilleen saman hintaisia kuin Mazdan huollot pikkupajoilla! Toki huoltoväli on lyhyempi.
Saa nähdä jatkuuko Foresterin ja Outbackin tarina sähköaikakaudelle. Jonkinlainen akkuautoille ja monelle vetotavalle sopiva pohja on työn alla yhdessä Toyotan kanssa. Lieneekö Subarulla muuta osuutta kuin speksitoiveitten esittäminen ja laskun maksaminen. Toyotalla on kuitenkin kymmenisen kertaa leveämmät hartiat. Olisi se kumppani huonompikin voinut olla. Miten sitten Bemari liittyy näihin kuvioihin Toyotan kautta? Onko meillä kohta Subaru X5 Landcruiser? |
Paljonko nykyään cvt öljynvaihto maksaa huuhtelemalla ja joko kuuluu huolto-ohjelmaan? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
taulunpuhkoja Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 331
|
Lähetetty: 21.12.2020 16:52 Viestin aihe: |
|
|
Horst kirjoitti: |
Paljonko nykyään cvt öljynvaihto maksaa huuhtelemalla ja joko kuuluu huolto-ohjelmaan? |
Itsellä nyt ensimmäinen CVT ja olen kysellyt eri lähteistä. Ei kuulu huolto-ohjelmaan, mutta suositellaan tehtäväksi 60000km kohdalla. Varsinkin jos autolla vedetään kuormaa paljon. Olen tullut ymmärtäneeksi toisten kertomana, että ei saa laittaa mitä tahansa CVT öljyä ja tullee maksamaan n. 600€ huuhteluvaihtona.
Noita huolto-ohjelmia ei saa nykyään mistään. Merkkihuolto pimittää tiedon ja Subarun maahantuojalta sain edelliseen SJ Foresteriin pariin tulevaan huoltoon sisällön. Nykyisin ajelen -19 bensa OB:llä. Molempiin enempi, kuin tyytyväinen muuten. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|