OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Subaru Forester
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... , 59, 60, 61  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
ioni
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tam 2008
Viestejä: 7663
Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 21.12.2020 17:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei ole ohjelmassa. Subarun cvt:ssä on iso öljytilavuus ja siihen saa käyttää vain valmistajan ilmoittamaa öljyä. Noita lootia on porsinut kaiketi jonkin verran kun on uskottu nyrkkipajaa ja random öljyvalmistajaa ja laitettu ns. yhteensopivat öljyt.

Bemariin vastaava öljynvaihto oli työkaverilla reilu puolet tuon hinnasta. Mazdaan muistaakseni 450 €.

Kovasti ihmettelen ja kritisoin sitä, että selkeää huolto-ohjelmaa ei anneta asiakkaalle. Yksittäisistä huoltokohteista on kyllä manuaalissa mainintoja, mutta koottua ohjelmaa ei ole. Autodatan kun ottaisi lyhyeksi jaksoksi ja siitä ottaisi huollot ylös niin taitaisi asia ratketa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vekev
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2016
Viestejä: 15775

LähetäLähetetty: 21.12.2020 17:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En tiedä mitä voleen nykyää maksaa mut joku vuosi taaksepäin se oli 200€ volvolla. 7.6l tilavuus.

Yksi huoltaja sano ettei sitä tarvii niin tehä, vaan valuttaa ulos mitä tulee ja samat sisälle ja ajelee jonkun sataa kilsaa ja vaihtaa sit samanlailla uudestaa. hyvin toi on 400tkm kestäny. 80tkm välein. 100€

Paljon tossa on tilavuus.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ioni
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tam 2008
Viestejä: 7663
Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 21.12.2020 18:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuo valuttelu ja useaan kertaan tekeminen on se kotikonsti. Sillä ei vaan saavuta läheskään täydellistä tulosta. Muilla laatikoilla käyttävät vielä jotakin lisäainetta että puhdistuu laatikkokin. Tiedä sitten onko todellista merkitystä.

En muista tarkkaa öljytilavuutta mutta olikohan niin että joku 14-15 litraa menee kokonaisuudessaan. Siinä huuhtelussa menee jonkin verran hukkaan sitä kun uudella kylmällä oljyllä "työnnetään" lämmin vanha öljy pois ja varman päälle pelataan. Todellinen tilavuus on sitten pienempi. 12,7 litraa kummittelee huonon muistin perukoilla. Saatan olla väärässäkin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
phh
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Lok 2004
Viestejä: 464

LähetäLähetetty: 21.12.2020 23:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Valutteluista tuli mieleen taannoinen keskiviskon porsiminen. Ei jäänyt homma pelkkään viskon vaihtoon, vaan piti uusia rattaita siinä samalla. Tähän hätään en jaksa muistaa rakennetta tarkemmin, kun en ole varsinaisesti mikään bensalenkkari, mutta joku klemmari siitä viskolukon perästä oli irronnut ja lentänyt rattaiden väliin. Sillä seurauksella, että paloja irtoili rattaista ja oireena korvin kuultava rallatus. Mujut tuli pois samalla, kun rempan yhteydessä paikat huuhdeltiin ja öljyt vaihdettiin. Mielessä on käynyt, josko vaihtaisi vielä varoiksi öljyt uudemman kerran, että saisi varmasti kaiken ylimääräisen pois. Tähän kohtaan mainos etelän vetelille: Sutipuuta Tuusulassa suosittelen lämpimästi! Hommasi lennosta purkuosina vähän käytetyt rattaat ja sai auton läjään pikavauhdilla juhannuksen alla.

Noin muuten en ole osannut suosia merkkihuoltoa: tulin vähän allergiseksi, kun huollatin uudenkarheaa golfia nimeltä mainitsemattomassa merkkihuollossa pääkaupungin itäosissa. Täytin pissapojan säiliön piripintaan ennen huoltoa. Vaggineille tyypillisesti löytyi lisätöitä: tällä kertaa syylärissä oli reikä. Laskua ihmetellessä huomasin, että lasinpesunestettäkin oli saatu mahtumaan litra. Sen säiliössä ei ollut kuulemma reikää, kun erikseen kysyin. Hinnasta päätellen oli täytetty skottiviskillä. Seurasi ns. ikimuistoinen neuvottelu ja lopputuloksena oltiin yhtä mieltä, ette en huollata enää ikinä mitään ko. liikkeessä. Tarinan olen muistanut kertoa muutaman kerran Mr. Green

Karvaista kokemuksista oppineena aloin tilaamaan osat ulkomailta ja rempat teetätän nyrkkipajoilla. Näin toimien kulut pysyy jotenkuten kurissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
vekev
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2016
Viestejä: 15775

LähetäLähetetty: 22.12.2020 09:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ioni kirjoitti:
Tuo valuttelu ja useaan kertaan tekeminen on se kotikonsti. Sillä ei vaan saavuta läheskään täydellistä tulosta. Muilla laatikoilla käyttävät vielä jotakin lisäainetta että puhdistuu laatikkokin. Tiedä sitten onko todellista merkitystä.

En muista tarkkaa öljytilavuutta mutta olikohan niin että joku 14-15 litraa menee kokonaisuudessaan. Siinä huuhtelussa menee jonkin verran hukkaan sitä kun uudella kylmällä oljyllä "työnnetään" lämmin vanha öljy pois ja varman päälle pelataan. Todellinen tilavuus on sitten pienempi. 12,7 litraa kummittelee huonon muistin perukoilla. Saatan olla väärässäkin.


Onko siinä filtteriä. vaihdattaa useemmin. volvossa ei ole ainakaan noissa vanhemmissa. en muista et oliko ropussa magneetti. mut sellasen voi ite laittaa roppuun, se keräilee rojuja pois.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
guide
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hel 2005
Viestejä: 2118

LähetäLähetetty: 22.12.2020 23:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ioni kirjoitti:

Japanilaista dieseliä ei kyllä ole uskaltanut ostaa enää vuosikausiin. Tuntuvat olevan melko susia. Ainakin pitäisi rankasti opiskella ensin että minkä valmistajan minkäkin mallin uskaltaa ottaa.


Miten nämä Mazda cx-5:sen dieselit ovat pelanneet? Vähän on korviini kantautunut pahaa...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ioni
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tam 2008
Viestejä: 7663
Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 23.12.2020 01:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mazdan dieseliin en koske en ollenkaan. Itselläni on ollut muutama bensa-Mazda ja ne oli ihan kohtalaisia koneiltaan. Mitä nyt ysärin 1,8:ssa venttiilinnostimet säksätti. En välittänyt mokomasta ja ajelin vaan. Hyvin pelasi äänestä huolimatta. Vaan dieselit ja se 2,3 litranen tehokas bensa ovat käsittääkseni kuraa. Voi kyllä olla jo vanhaa mutua ja uudet saattavat olla ihan muuta. Nythän niillä on se ihmebensamotti joka aluksi sytyttää seoksen tulpalla ja sitten lämpimänä kai pääasiassa puristuksella. Miten luotettava lie se? Taloudellinen ja kohtalaisen tehokas paperilla ainakin. Vaan eihän se tietenkään Subaru ole. Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
taulunpuhkoja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 331

LähetäLähetetty: 23.12.2020 07:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

guide kirjoitti:
ioni kirjoitti:

Japanilaista dieseliä ei kyllä ole uskaltanut ostaa enää vuosikausiin. Tuntuvat olevan melko susia. Ainakin pitäisi rankasti opiskella ensin että minkä valmistajan minkäkin mallin uskaltaa ottaa.


Miten nämä Mazda cx-5:sen dieselit ovat pelanneet? Vähän on korviini kantautunut pahaa...


Jokaisesta merkistä on jollakin jotain pahaa sanottavaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vekev
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2016
Viestejä: 15775

LähetäLähetetty: 23.12.2020 08:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pihkat
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Syy 2007
Viestejä: 4625

LähetäLähetetty: 23.12.2020 08:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tässä taitaa jäädä ilman autoa, kunhan nuista vanhoista aika jättää. Päälle 2000 mallia ei voi ottaa, liikaa elektroniikkaa.
_________________
Voi pihkat
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 11243
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 23.12.2020 09:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pihkat kirjoitti:
Tässä taitaa jäädä ilman autoa, kunhan nuista vanhoista aika jättää. Päälle 2000 mallia ei voi ottaa, liikaa elektroniikkaa.

Osta sitten 70-luvun mersu. Arvokin moisilla vielä kohtuullinen mutta jo noususuunnassa. Esim. siistikin W116 irtoaa edelleen kohtuuhinnalla ja on helppo pitää kunnossa vielä pitkään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mijuta
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 25 Hei 2012
Viestejä: 90

LähetäLähetetty: 23.12.2020 09:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

guide kirjoitti:
ioni kirjoitti:

Japanilaista dieseliä ei kyllä ole uskaltanut ostaa enää vuosikausiin. Tuntuvat olevan melko susia. Ainakin pitäisi rankasti opiskella ensin että minkä valmistajan minkäkin mallin uskaltaa ottaa.


Miten nämä Mazda cx-5:sen dieselit ovat pelanneet? Vähän on korviini kantautunut pahaa...
Itselläni on tällainen peli automaattina ja nelivetona. Isohkoksi autoksi todella hyvä ajettava, on yllättänytkin etenemiskyvyllään peltoteillä ja pelloilla eikä peräkärryä perässä juurikaan edes huomaa. Ostin omani toista vuotta vanhana esittelyautona kohtalaisilla kilometreillä. En tiedä, kuinka lyhyitä pätkiä tuolla oli ennen minua ajettu ja asuessani tuolloin kaupungissa tarjosin itsekin autolle lähinnä kaupunkiajoa. Niimpä tämän kanssa oli alkuun ongelmia DPF:n kanssa, mutta takuusta ja vähistä kilometreistä johtuen en maksanut huoltoja omasta kukkarostani. Huoltamokäyntejä oli jokunen, yhden käden sormilla laskettavissa ja osalla näistä oli puolikin vuotta väliä, kun ongelma ei tahtonut selvitä. Itse hiukkasloukkua ei koskaan vaihdettu, mutta jotain kalliimpaa osaa laitettiin viimeisimmässä uusiksi. Tämän jälkeen ei ole tarvinnut vaihdella muuta kuin öljyjä ohjelman mukaisesti ja auton omistaminen on ollut huoletonta.

Autohan on täysin kompromissi, kun kaupungissa asuessa ei ollut mahdollisuutta omistaa kahta eri autoa, niin tällä piti hoitaa jahtihommat ja arkiajot. Nyt olen kaupungista päässyt pakenemaan ja arkiajoihin on hankittu toinen auto, mutta kun tämä kompromissi on aina vienyt perille, mennyt joka paikasta mistä autolla tohdin yrittääkään, on hyvä käsitellä, vetää kärryä huolettomasti, on velaton, jne niin eipä tätä ole vieläkään tullut lava-autoon vaihdettua. Mutta pieni huoli on kokoajan takaraivossa, että palaavatko nuo diesel/DPF-ongelmat kuvioihin...

Alun perin olin itsekin bensakonetta hankkimassa, mutta perhana menin dieselin koeajamaan ja se vastasi kaasuun niin paljon nätimmin ja oli luontevampi ajaa, että sellaisen kanssa ajoin liikkeestä kotiin. Tällä kokemuksella, en osaa sanoa, kumman ostaisin uudelleen
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vekev
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2016
Viestejä: 15775

LähetäLähetetty: 23.12.2020 11:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pihkat kirjoitti:
Tässä taitaa jäädä ilman autoa, kunhan nuista vanhoista aika jättää. Päälle 2000 mallia ei voi ottaa, liikaa elektroniikkaa.
1997-1999 mallin volee on vielä kaupan ihan kohtuu hintasena. 2000€ saa loisto yksilöitä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ioni
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tam 2008
Viestejä: 7663
Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 23.12.2020 11:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mijutan ei varmaan kannata autoa vaihtaa kun on saanut toimimaan ja on velaton. Ajaa loppuun sen. Kompromissejahan nämä citymaasturit on kaikki. Siinä niiden myyntivaltti onkin. Ainoa auto se meillä on tuo Subaru. Vaimo tykkää yli kaiken. Sen hameväkikin tuntee että on confidence in motion niin kuin Subaru mainostaa.

Aika hyvä mittari minusta on se, mikä itsellä on fiilis jos kysytään että pysytkö merkissä ja mallissa kun vaihdat. Siis että riittävätkö auton hyvät puolet ylittämään kunnossapidon harmituksen. Toistaiseksi olen vahvasti sitä mieltä että Subarulla jatkan ja varmaankin Outbackilla tai sen seuraajalla. Nuorempikin lapsi on varmaan siinä vaiheessa maailmalla jo ja kokoa ja tilaa on Outbackissa yllin kyllin - ehkä liikaakin - vaan ei tuosta isohkon auton kyydistä varmaan osaa luopua. Foresteri varmasti kuitenkin olisi ihan passeli siinä vaiheessa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
phh
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Lok 2004
Viestejä: 464

LähetäLähetetty: 23.12.2020 12:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ioni kirjoitti:
Mijutan ei varmaan kannata autoa vaihtaa kun on saanut toimimaan ja on velaton. Ajaa loppuun sen. Kompromissejahan nämä citymaasturit on kaikki. Siinä niiden myyntivaltti onkin. Ainoa auto se meillä on tuo Subaru. Vaimo tykkää yli kaiken. Sen hameväkikin tuntee että on confidence in motion niin kuin Subaru mainostaa.

Aika hyvä mittari minusta on se, mikä itsellä on fiilis jos kysytään että pysytkö merkissä ja mallissa kun vaihdat. Siis että riittävätkö auton hyvät puolet ylittämään kunnossapidon harmituksen. Toistaiseksi olen vahvasti sitä mieltä että Subarulla jatkan ja varmaankin Outbackilla tai sen seuraajalla. Nuorempikin lapsi on varmaan siinä vaiheessa maailmalla jo ja kokoa ja tilaa on Outbackissa yllin kyllin - ehkä liikaakin - vaan ei tuosta isohkon auton kyydistä varmaan osaa luopua. Foresteri varmasti kuitenkin olisi ihan passeli siinä vaiheessa.


Tätä just itsekin meinasin; kun on tullut tavallaan taloudellisesti sitoutetuksi pääoman ja korjauksiin käytetyn rahan suhteen, niin vaihtaminen ei houkuta. Vaihtaminen on aina riski, teki sen sitten uuteen tai käytettyyn. Vanha auto on jo merkkinsä näyttänyt ja siitä osaa jo arvailla, että mikä kohta vaatii seuraavaksi huomiota. Käytetyn jos ostaa, niin on aina arvoitus, että mistä syystä edellinen laittoi sen kiertoon. Uuden ostoon taas minulla ei oikein hermot riitä: pitäisi tehdä huollot viimeisen päälle, ettei vaan maahantuoja pääse itkemään laiminlyönneistä, kun siitä kuitenkin joku paikka pettää ja takuun perään joutuu kyselemään. Vanhassa foressa riittää, kun tekee öljynvaihdot suurin piirtein ajallaan ja seurailee sitten väljästi huolto-ohjelmaa. Ja hinta ei enää alene 3000 e/v, niinkun uudemmilla tahtoo käydä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... , 59, 60, 61  Seuraava
Sivu 60 Yht. 61

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com