Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3606 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 06.01.2022 23:09 Viestin aihe: |
|
|
Mikähän kumma se on ihmisillä, että jos jossain lukee bosch, se olisi jotenkin erityisen laadukas? Bosch tekee paljon koponentteja autoihinki, ja huomattavan huonojakin niistä osa on. Mulla on jotain pintaa näihin tojotan rotteloihin, ja monessa mallissa oli aikanaan sekä britti että japsi versioita tai muitakin. Briteissä paljon boschin tai valeon tai jonkun muun osia ja japseissa denson osia, ja olihan ero aika merkittävä denson eduksi. Ja tehnee paljon osia mm. nuihin vaggineisiin, ja nehän tiedetään.
Mulla muutama boschin työkalu. Esim sähköhöylä,,, hajosi ekalla käyttökerralla, mutta huollon jälkeen toiminut. Jiirisirkkeli, vaste eri tasalla vas. ja oikeapuoli. Mahdoton säätää sillä yhtä luuta ja toisella puolen vain yksi kiinnityspultti. Kovin tarkkoja jiirejä tuolla ei tehdä. Lisäksi pöytä ja vaste todella haurasta jotain höpövalua, murtunut jo kolmesta kohtaa. Kaksi puukkosahaa ja molemmista turvat kappaleina. Moni ei ole heidän akkutyökalusarjojakaan kehunut... Astianpesukone meillä sentään yli 7v toiminut moitteetta ja takana ainakin 2500 pesukertaa👍🏻. Boschilla monet vehkeet ominaisuuksiltaan fiksuja, kunhan toimisivat. Aika yleistä sakemannien vehkeille... Tämä nyt ei niin lähellä ollut jahtiajoneuvoja, kunhan ihmettelen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RaakaRane Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Hel 2014 Viestejä: 1747
|
Lähetetty: 07.01.2022 11:27 Viestin aihe: |
|
|
Juuri näin. Kun ranskalaisesta autosta hajoaa bosch:n osa niin se on sitten merkin vika..
Bosch kodinkoneet on ainakin meillä olleet suht ok, samoin siemenssit jotka taitaa olla samaa tavaraa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hautaterva Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Maa 2012 Viestejä: 635
|
Lähetetty: 07.01.2022 11:31 Viestin aihe: |
|
|
Paljonhan se on myös siitä millaisiin olosuhteisiin autonvalmistaja toimittajan osan suunnittelee. Onko suojattu lämmöltä, kylmältä, lämpötilan vaihtelulta, kosteudelta, tärinältä ym. Jostain syystä ne ranskalaiset komeilee katsastustilastoissa hieman alempana. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Petr Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 13 Syy 2021 Viestejä: 81 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 07.01.2022 11:37 Viestin aihe: |
|
|
Varmaan japsit ja densot ovat keskimäärin toimintavarmempia kun toimivat markkinoilla 3-5v vanhemmilla ja testatuilla ratkaisuilla, harvoin ovat tuomassa uusinta uutta teknologiaa markkinoille. Testasihan Mersukin aikoinaan Delphin suuttimia joissain omissa dieseleissään (olikohan 2009-2010 seutuja)...ja sitten häntä koipien välissä korjattiin ja vaihdettiin takaisin Bossin suuttimiin. Varmaan Bssiltakin monen laatuisia ratkaisuja....edullisilla hinnoilla kilpailevat ranskalaiset varmaan valitseen "hinnat alkaen" mallit komponenteikseen.... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Mar 2006 Viestejä: 35447
|
Lähetetty: 07.01.2022 11:49 Viestin aihe: |
|
|
Urpiainen kirjoitti: | Täytyy katella vielä RAV4sta, noista kahdesta meinasin valinnan tehdä. |
Tuo RAV on jostain syystä ilmestynyt omallekkin "harkintaan" listalle, vaikuttaa kohtuullisen luotettavalle ja vähätöiselle laitteelle, mitä nyt koettaa ruostua.
Ittellä on nyt toinen pökö putkeen ja aika luottetavia olleet nuo ysärivehkeet, ja mikä parasta, ruostuvat aika huonosti mutta asiallinen neliveto vain puuttuu joten joutuu vaihtamaan merkkiä, ja näköjään vuosituhattakin jo melkein väkisellä. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 07.01.2022 12:29 Viestin aihe: |
|
|
IMHO käytetyistä toijjotoista pyydetään Suomessa aivan järjettömiä hintoja. Mikä toki tarkoittaa että taloudellisesti keskimääräistä järkevämpi ratkaisu ostaa uutena jos moisella kestäisi ajaa ja moista jaksaisi katsella pihalla ja kuskin paikalla. Tuore Yaris Cross vaikuttaa jo vähän järkevämmältä mutta tulee siinäkin pikkuautolle hintaa.
On sitä kyllä kuultu toijjotoistakin menneen niin ei-koskaan-mitään-vikaa kytkin, vaihdelaatikko kuin moottorikin. Katsastustilasto paljastaa lähinnä enemmän tai vähemmn piilevät viat jarruissa, alustassa ja ruostumisen. Nykyautoissa myös moottorinohjauksessa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Mar 2006 Viestejä: 35447
|
Lähetetty: 07.01.2022 12:55 Viestin aihe: |
|
|
Juu, nuo Toyotan jarrut ja ruostumisherkkyys on ennestään tuttua, ja samoin nuo järettömät hinnat.
CRV pitää ainakin tällä hetkellä ykkössijaa ja Kia, Huyndai ja Nissanin X Trail jakavat seuraavaa sijaa jonkilaisine (luminen metsäautotie) maasto-ominaisuuksineen ja kohtuullisen inhimillisine hankintahintoineen _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 07.01.2022 13:00 Viestin aihe: |
|
|
Galloper oli aikoinaan optio hommata vanhemman tekniikan Pajero vähän tuoreempana ja hyvin kohtuuhintaan mutta liekö jo ruostuneet kaikki paalaamolle, ei ainakaan näy myynnissä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Horst Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Lok 2009 Viestejä: 337
|
Lähetetty: 07.01.2022 13:43 Viestin aihe: |
|
|
Rav4:ssa yleisesti käytetty 2.0 vvti on varmaankin huonoin Toyotan valmistamista bensiinimyllyistä. Sen jälkeen tullut Valvematic taas yksi parhaista. Uudemman mallin koneella Rav4 maksaakin jo sitten selvästi enemmän. Google tietää kertoa enemmänkin noista 2.0 vvti:n ongelmista. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3894
|
Lähetetty: 07.01.2022 13:50 Viestin aihe: |
|
|
Peto kirjoitti: | euroshopperi kirjoitti: | Minkä vuosimallin RAV4? Mulla on kertynyt kokemusta kaikista generaatioista ja pystyy hieman valottamaan eri malleista. Tällä hetkellä Plugari ja 2011 malli 2011, valvematic koneella, joka on vanhin, mitä kannattaa suunnitella. |
Paljoko tuo bensaravi syö bensaa? |
Se syö luokkaa 8 L/100 km automaattina kumulatiivisesti. En juuri itte sillä ajele kyllä. Ja RAV4:ssa on vain 2 kelpuullista automaattia. Joko 6 vaihteinen, joka löytyy vain dieselistä, tai multidrive. Multimode ei ole kelpuullinen, eikä vanhat 4 vaiheiset automaatit. Jättää ne pois suosiolla. Multimode ei vissiin ollut edes RAV malleissa. _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Urpiainen Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 17 Tam 2020 Viestejä: 34
|
Lähetetty: 07.01.2022 16:13 Viestin aihe: |
|
|
2011-2013 mallin Ravia olen ajatellut. Onko järkeä ostaa noin vanhaa autoa, kun noiden hinnat on tosi korkeita? Se Kia ois edullisempi, ei vaan oo kellään tutulla moista, niin ei pääse kokemuksia kuulemaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10323 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 07.01.2022 18:11 Viestin aihe: |
|
|
Oma kokemus on, että Toyotasta sai yllättävästi rahaa myös vaihdossa. Kuten myös Suzukista.
Nyt tuo Tucsoni söi kaikki autoon kertyneet "säästöt", siitä ei jää juuri käsirahaa kun vaihtoa kyselin. _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6957
|
Lähetetty: 07.01.2022 19:02 Viestin aihe: |
|
|
Minkälaista meinasit tuksun tilalle laittaa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3606 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 07.01.2022 20:33 Viestin aihe: |
|
|
Kaksi 2.0vvt-i koneista talossa, toinen oli 2002 mallin avessa 1AZ-FSE ja siinä ollut muuta kuin hihnan kiristäjä piti ääntä ja neljä lambdaa, eli kaikki meni vaihtoon yks kerrallaan. Satasen maksoi densot kappale. Vesipumpun vaihdoin kun luulin kiristimen äänen tulevan siitä. Alkuperäinen aisin oli vielä 250tkm kohdalla timmimpi kuin uusi tarvikepumppu. Eipä siinä pellin alla muuta ollut. 6,8 litraan matka-ajossa pääsi helposti. Versoavessa 1AZ-FE. Siinä nyt joku 270tkm. Siinä vaan yks katti, joten kaks lambdaa ja molemmat vielä ehjät. Vvt-i mokkula sytytteli valoa joskus, mutta toistaiseksi pysynyt poissa yhden öljyn lisäaineen lisäyksen jälkeen. Vikoja tossa ei muuten ollut, olisko 70tkm nyt takana. Bensaa menee reilu 9 tällä.
Työkaverilla ollut kauan rav4 1AZ-FE, en tiedä että siinäkään olisi ollut yhtään mitään vikaa moottorissa. Kaverilla oli kaksi samanlaista automaattia, toisesta meni laatikko, mutta koneet pelas. Tuttava ajeli kanssa ravilla pitkään, eikä siinäkään ollut tiettävästi kuin yksi lambdavika. Joten en itse karsastaisi yhtään 2.0vvt-i koneita. FE mallit kyllä vie ainetta sen 9-13 litraa, mutta toisaalta ne on erilaisten korien ja nelikkojen jatkeena, joten sekin voi vaikuttaa. Ja nämä kaikki 2002-2006 malleissa. Yhtään ko konetta en ole kuullut hajonneen, ja jos tuo on huonoin kone niin aika hyviä on ne muut. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peltsu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 7265
|
Lähetetty: 07.01.2022 20:47 Viestin aihe: |
|
|
Gerberos kirjoitti: | Mikähän kumma se on ihmisillä, että jos jossain lukee bosch, se olisi jotenkin erityisen laadukas? Bosch tekee paljon koponentteja autoihinki, ja huomattavan huonojakin niistä osa on. |
Tarttee ymmärtää. Jos Bosch valmistettu muualla ku kiinassa, niin vot. Jos kiinan Bosch niin saa syyttää itteänsä.
Denso on Denso. Ei moittimista. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|