OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Uudet kansalliset ravitsemussuositukset
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Keskustelua riistaruuista
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
tuhola
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 28.11.2024 07:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Millainen aamupala teillä sitten on jos leipää eikä puuroa ole?

Itseä ärsyttää tuo leivän syönti töissä. Vedän siivu kaupalla leipää. Vaikea korvata ku leipä vaan on niin helppo.
RaakaRane
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 28.11.2024 08:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No itsellä ei ole töihin lähtöä niin nyt tänään on vain kahvi ja muffinssi (sokeriton). Tai tämähän on vain aamukahvi. Itse en pysty heti herättyä syömään enempää.

Mutta jos on lähtö jonnekin niin tuossa yhdeksän maissa se on monesti munakas/pekoni, munakas/nakit. Munakas/riisi/höysteet. Munakkaassa voi olla sitten liki mitä vaan vaihdellen ettei käy yksipuoliseksi.. Ja meillä on joku joka sen valmistushomman homman osaa..

Leivän on kai korvannut meillä tuo riisi. Riisinkeitin on kovassa käytössä. Riisi menee hyvin alas kun on maukasta evästä kylkeen. Toki perunaa syödään väliin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Patruuna
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 28.11.2024 08:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peto kirjoitti:
Patruuna kirjoitti:

Tulihan tuota itsekkin syötyä pitkään vähintään 400g jauhelihaa päivässä. Enää ei taida niin paljon mennä, liian kallista.

Eihän tuo maksa yhtään mitään. Tulee vain osa harrastuksen tuottamasta ongelmajätteestä hyödynnettyä. Shocked

En pyydä hirviä ja peuroja, kauriita ja rusakoita ei käytännössä ole. Teeret on parempia muuten kuin jauhettuna Very Happy Sitten kun hirviä saa pyytää jousella niin alan siihenkin hommaan.
Takaisin alkuun
Tumpeelo
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 28.11.2024 09:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Millainen aamupala teillä sitten on jos leipää eikä puuroa ole?

Mustaa kahvia vaan.

Lounas klo 11:00 maissa on eka päivän ateria.
Takaisin alkuun
Patruuna
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 28.11.2024 09:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Työaamuna kahvi+Elovena patukka, banaani ja hera drinkki. En jaksa aamuisin syödä kun ei ole nälkä.

Ei kait leivässä mitään huonoa ole. Osa vaan laittaa paljon voita ja juustoa niin tulee yllättävän paljon kaloreita. Ruis ja kauraleivissä ainakaan.
Takaisin alkuun
Sigamees
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 28.11.2024 11:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ite en ilman aamupalaa pääse minnekään. Se on se päivän tärkein ateria. Nyt painoa vähän pudotellessa on pitänyt miettiä että ei voi syödä +500 kaloria heti aamuun, joten oli katsottava rasvattomia vaihtoehtoja, karsittava leivän määrää ja juustot pois. Jogurtti, mehukeitto, ruisleipä, kalkkunasiivu ja kahvi.

Itellä tuo leipä on se vaikeus, tykkään vaan erilaisista leivistä helkkaristi, ja aina ruuan kanssa pitää olla leipää. Siitä olen koettanut opetela pois, mutta vaikeaa on.
Tumpeelo
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 28.11.2024 11:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sigamees kirjoitti:
Ite en ilman aamupalaa pääse minnekään. Se on se päivän tärkein ateria.

Mulle päivän tärkein ateria on päivällinen. Se takaa nopean nukahtamisen ja hyvät, pitkät yöunet. Aamulla on sitten pirteä ja levännyt olo.
Takaisin alkuun
Sigamees
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 28.11.2024 13:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tumpeelo kirjoitti:
Sigamees kirjoitti:

Mulle päivän tärkein ateria on päivällinen. Se takaa nopean nukahtamisen ja hyvät, pitkät yöunet. Aamulla on sitten pirteä ja levännyt olo.

Mä taas menen aina nälkäisenä nukkumaan.
Patruuna
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 28.11.2024 16:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sigamees kirjoitti:
Tumpeelo kirjoitti:
Sigamees kirjoitti:

Miksi nälkäisenä nukkumaan? Itse tankkaan joskus ihan kunnolla ennen kuin alan nukkumaan. Varsinkin jos aamulla pitää pystyä urheileen. Tai jos ollut rankka päivä. Sehän on hyvää aikaa tankata lihasten glykogeenivarastot. Yö on kuitenkin aika pitkä ja vaikka vetäisi mahan täyteen niin nälkä tulee kuitenkin jossain vaiheessa yötä. Joskus ihmettelin kun illalla söi ison annoksen puuroa ym ja aamulla oli erityisen "hoikka ja kuiva olo". Eli selvästi toimi sellainen siihen aikaan. Ja kun ei ole niin pitkään ollut ilman ruokaa niin aamullakin maistui ruoka paremmin.
Takaisin alkuun
zeke
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 28.11.2024 21:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sallaatin takaisku: https://www.hs.fi/alueet/art-2000010865568.html
Takaisin alkuun
Hanzzi
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 29.11.2024 08:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kananmuna, pekoni, salaatti, tomaatti, kiinankaalia, eiliset ruuanjämät, banaani (tässä kyllä on hiilareita), lohisiivu, kesäkurpitsa, kurkku, turkkilainen jugurtti, mustikat, tietyt pähkinät

Näistä olen rakentanut aamupalaa. Kananmuna on perusainesosa. En selviäisi syömättä
Takaisin alkuun
Sigamees
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 29.11.2024 11:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Patruuna kirjoitti:
Sigamees kirjoitti:
Tumpeelo kirjoitti:
Sigamees kirjoitti:

Miksi nälkäisenä nukkumaan? Itse tankkaan joskus ihan kunnolla ennen kuin alan nukkumaan. Varsinkin jos aamulla pitää pystyä urheileen. Tai jos ollut rankka päivä. Sehän on hyvää aikaa tankata lihasten glykogeenivarastot. Yö on kuitenkin aika pitkä ja vaikka vetäisi mahan täyteen niin nälkä tulee kuitenkin jossain vaiheessa yötä. Joskus ihmettelin kun illalla söi ison annoksen puuroa ym ja aamulla oli erityisen "hoikka ja kuiva olo". Eli selvästi toimi sellainen siihen aikaan. Ja kun ei ole niin pitkään ollut ilman ruokaa niin aamullakin maistui ruoka paremmin.

Mä luulen et meillä on eri tavoitteet Laughing
Sä etit mettäsuksia +100kg, niin en hirveesti oo valmis ottamaan ruokavinkkejä.
zeke
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 29.11.2024 12:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sigamees kirjoitti:
Tumpeelo kirjoitti:
Sigamees kirjoitti:

Ei välttämättä nälkäisenä mutta vältän syömistä kello kuuden jälkeen. Itse nukun paremmin tällä tavalla.
Takaisin alkuun
Sigamees
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 29.11.2024 13:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

zeke kirjoitti:
Sigamees kirjoitti:
Tumpeelo kirjoitti:
Sigamees kirjoitti:

Ei välttämättä nälkäisenä mutta vältän syömistä kello kuuden jälkeen. Itse nukun paremmin tällä tavalla.

Mä oon kans käsittäny et painohaklinnan kannalta kaikki iltavoikkuleivät ym on melko huonoa. Jos kroppa polttaa nukkuessa rasvavarantoa niin hyvä.
Borussia Pool
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 29.11.2024 19:11    Viestin aihe: Re: Uudet kansalliset ravitsemussuositukset Vastaa lainaamalla viestiä

Sawaho kirjoitti:
Mediassa esitellään "uudet kansalliset ravitsemussuositukset", jonka ohjeet siirtävät meidät metsästäjäpoloisetkin sarjaan ruohonsyöjät ja muut märehtijät. Olisi mielenkiintoista tietää, paljonko biokaasuja eli pieruja pääsee ilmakehään, jos ihmiskunta siirtyisi kokonaan vegaaneiksi. Ehkäpä asiaa onkin jo tutkittu, mutta "citysensuuri" on estänyt tuloksen julkaisun.

Uutisen on mielenkiintoinen myös siitä syystä, että suosituksen antajaa ei löydy ainakaan niistä julkaisuista, joista sen havaitsin. Johtopäätös on, että joku vihermössöä kaikille kansalaisille tuputtava vegaaninen vihervassariseura on tämänkin disinformaation takana.

Menenkin tästä heti rikkomaan "hyviä ravitsemustapoja" ja teen kunnon voileivän, jonka päällä on paksu siivu tummanpunaiseksi palvattua hirven potkaa. Ennenkuin sekin elämys muuttuu lainvastaiseksi. Laughing Laughing

Jos tähänkin olisi tutustunut vähän paremmin, niin riistalihasta ei sanottu mitään negatiivista.
Prosessoitua lihaa ja turhia hiilareita kritisoitiin, mikä on enemmän kuin hyvä kun katsoo keskiverto suomalaisen ulkomuotoa.

2 sekunnin googlettelun jälkeen löytyi myös itse julkaisu, jossa on tekijät ja julkaisija täysin avoimesti mainittu
Ravitsemussuositukset 2024
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Keskustelua riistaruuista Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Sivu 2 Yht. 3

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa