OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Dacia Bigster: SuloVilen-kategorian iso ”maasturi”
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 21766
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 25.06.2025 01:40    Viestin aihe: Dacia Bigster: SuloVilen-kategorian iso ”maasturi” Vastaa lainaamalla viestiä

Dacia Bigster: SuloVilen-kategorian iso ”maasturi”

Avataas tälle nyt oma topikki, kun jonkun verrankin keskustelua Duster-topikin seassa.

Itellä autokaluston päivitys tulee väistämättä ajankohtaiseksi tulevaisuudessa, kun katsoo nykyisten mittarilukemia. Tällä hetkellä omaan silmään kiinnostavin peli markkinoilla on Dacian Bigster.

Käsittääkseni toimitukset alkavat jossain vaiheessa tänä vuonna ja ”oikeat käyttökokemukset kiinnostavat”. Siis syvällisemmätkin kuin että ”penkki on päin prsettä”.

Voi olla, että on sama tilanne kun aikanaan Dusterin kanssa, että kukaan ei kehtaa semmoista myöntää ostaneensa, silti niitä näkyy ihan hvetisti liikenteessä. Onko joku tehnyt jo kaupat Bigsteristä ja minkämoisia toimitusajankohtia on estimoitu?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 21766
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 25.06.2025 02:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mikäli oikein olen ymmärtänyt, niin nelivetoversiossa:
- Kevythybridibensakone
- 1.2 litrainen turboahdettu ”kolmesylinterinen isolohko Smile
- 130 heppaa ja 230Nm vääntöä
- 0....100km/h mukamas vain karvan päälle 11s
- 6 pykäläinen manuaali
- Sähköpuoli 48V/0,839kWh avustaa liikkeellelähdöissä ja kuskin kiihtymisessä
- Yhdistetty kulutus 6,2 liitraa
- Omamassa 1428…1515kg
- Jarruton perävaunumassa 750kg
- Kuormaamaton maavara 22cm, kuormattuna 19cm
- Akseliväli 2702mm, eli noin 20cm enemmän kuin Vitarassa
- Tavaratila 556 litraa, istuimet taitettuna 1856 (Vitara 375/1120 litraa)

Omaan silmään speksit vaikuttaa kohtuu hyviltä, koska ”oikeilla kuskeilla on manuaalivaihteisto”. Konehan nyt on tuommoinen ompelukone ja jotkut ”veneennostot” askarruttaa. Sikäli kiinnostaa, että onko kuuslovisen laatikon ykkönen tehty niin lyhyeksi, että on eräänlainen ”maastovaihde”.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 17546
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 25.06.2025 02:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ennemmin epäilen niin ett 6.vaihde on ylipitkä ennemmin kuin 1. Lyhyt.....


Suorituskyky on kyllä aika optimistisesti kerrottu.... Tosin se sähkön vaikutus on paha arvella kuin puhdas polttomoottori.

En tiedä olenko liikenteessä nähnyt kuin yhden noita, viimeksi kaupunkireissulla laskin pahuuttaan 8-tiellä montako volvon katumaasturia tuli vastaan, 17kpl..... Siis noin 45km matkalla.
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 21766
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 25.06.2025 02:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Käsittääkseni Dusterissa oli ykkönen melkoisen lyhyt. Veikkaan, että samaa linjaa saattaisi olla Bigsterissäkin. Ja paljonko tosiaan sähkö auttaa, kun aletaan vaikka nostamaan traileria.

Ei kai noita voi vielä juur näkyäkkään liikenteessä, kun maassa on kait vaan muutama koeajoauto.

Volvon XC60 taitaa maksaa uutena noin 60ke ja XC90 noin 90ke. Omiin kulutustottumuksiin aika hapokkaita hintoja, kun kyseessä on kumminkin "vaan auto".
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 6875
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 25.06.2025 03:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

4x4 versiossa 130 hp?

"Lähtee kuin purkka tukasta"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 21766
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 25.06.2025 03:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No, itellä on ollut jo Jeeppi ja nyt Vitara ja noiden kanssa on tottunut siihen, että ”ohittaminen maantienopeuksissa” vaatii myötätuulen, myötäauringon, oikeanväriset sukat jalkaan ja tasankomaisen näkyvyyden.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sigamees
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2008
Viestejä: 11446

LähetäLähetetty: 25.06.2025 03:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nelikkomalli on manuaali ja automaattia vaan etuvetoisena. Joutuisi valitsemaan kahdesta pahasta Embarassed

Mutta itellä on harkinnassa...
_________________
Running target!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 6875
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 25.06.2025 03:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtinen kirjoitti:
No, itellä on ollut jo Jeeppi ja nyt Vitara ja noiden kanssa on tottunut siihen, että ”ohittaminen maantienopeuksissa” vaatii myötätuulen, myötäauringon, oikeanväriset sukat jalkaan ja tasankomaisen näkyvyyden.



Vertailuna, samalla rahalla saa takuunalaisen Sorennon, jossa on 265hp ja varmasti parempi laatu, ajettavuus ja varustelu.

https://www.nettiauto.com/kia/sorento/15062754

Uusi on toki uusi, mutta vain 3 vuoden takuulla tuo nuhakippo olisi kyllä melkoinen valinta..

Ihan maukkaan näköinen tuo Bigsteri toki on, joten siitä pisteet.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 21766
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 25.06.2025 05:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sehän on selvä, että näihin vedetään aina ”samalla rahalla saisit käytettynä sitä ja tätä, tai hvetisti Pirkka-olutta”.

Itseä kiinnostaisi kumminkin eniten, miten tuommoinen Bigsteri oikeasti toimii jonkinmoisessa kevyessä eräkäytössä.

Käsittääkseni joidenkin merkkien hybrideihin neliveto on tehty poltto- ha sähkömoottoreiden sekoituksella ja aina ei käsittääkseni se ”performanssi vaikkapa lumessa” kylki edellä.

Kävin tossa livenä pällistelemässä tuommoista Bigsteriä ulkoa päin. Onhan se asiallisen näköinen, jos vertaa vaikka siihen, miten Dusteri poikkesi mainstreamista ulkonäöltään kun tuli markkinoille. Toki, jos ei itsetunto kestä ajaa Dacialla, niin ei sillä ulkonäöllä oo mitään merkitystä.

Lasit oli niin hvetin voimakkaalla tummennuksella, ettei kunnolla nähnyt. Mutta vaikuttas tavaratilan litrat tehdyn aika paljon korkeudella, niin kuin näissä kitumaastureissa on tapana
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dxman
***


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 7658

LähetäLähetetty: 25.06.2025 05:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

https://www.youtube.com/watch?v=8IfhPZtL2ho

Tuosta nyt näkee aika hyvin mimmoinen laite on.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 21766
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 25.06.2025 06:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

dxman kirjoitti:
https://www.youtube.com/watch?v=8IfhPZtL2ho

Tuosta nyt näkee aika hyvin mimmoinen laite on.


Tämmöiselle, jonka mielestä 2006 mallin Avensis on ihan mahtava, niin kaikista nykyautoista taitaa löytyä ihan tarpeeksi fiitsereitä.

Bigsteristähän ei valtavasti löydy isommin ”maastopätkää”. Tossa ehkä vähän semmoista, mikä itseäni kiinnostaa performanssimielessä.

https://www.youtube.com/watch?v=IDm7Ja4BzR4

Ihan asiallista kuramöyrintää, joskin osa ajettuna "kaksvetosella".
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dxman
***


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 7658

LähetäLähetetty: 25.06.2025 06:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo. Olikin vähän kommenttina tuohon
Lainaus:
Lasit oli niin hvetin voimakkaalla tummennuksella, ettei kunnolla nähnyt. Mutta vaikuttas tavaratilan litrat tehdyn aika paljon korkeudella, niin kuin näissä kitumaastureissa on tapana


Aika hyvin tuossa oli esitelty tavaratilan ominaisuuksia.

Ei sillä. itseä kiinnostaisi käytetty duster,mutta kun jotenkin arveluttaa nuo pikkumyllyt kuinka kestää jos on mittarissa enemmän kilsoja. vrt. nykyinen bensanelikko jossa 2.3 litran kone.

Siinä mielessä uusi,Bigster tai mikä hyvänsä on varmempi valinta semminkin kun jos on aie vaihtaa suht nopealla aikataululla. Tosin jostain löytyy lista missä vuoden autoksikin valittu pikkukoneellinen ynnä muita vastaavia on "ei niin vahvan" maineessa. En nyt varpilla mene sanomaan oliko tämän konsernin myllyjä listalla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 6875
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 25.06.2025 06:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Moottori Valmistaja Arvio Huomiot
1.2 PureTech Turbo (2022–>) Peugeot/Citroën/Opel ⭐⭐⭐⭐☆ Luotettava uusimpana versiona
1.2 TSI EVO (VW-konserni) VW/Skoda/Seat ⭐⭐⭐⭐☆ Hyvä tekniikka, vähenevä käyttö
1.2 DIG-T Nissan ⭐⭐⭐☆☆ Ei enää uusissa, mutta toimiva
1.2 Duratec (Ford, vanhemmat mallit) Ford ⭐⭐☆☆☆ Vanhentunut, tehottoman tuntuinen, mutta luotettava
1.2 PureTech (2014–2021) Peugeot/Citroën/Opel ❌ Jakopääremmiongelmat
1.2 TSI EA111 (ennen 2015) VW/Skoda/Seat ❌ Jakoketju- ja turbo-ongelmat



Pelko noiden pikkukoneiden kestävyydessä on kyllä syvällä itselläkin. Omassa nykykulkineessa 1.6L, enkä uskaltaisi moista omaksi ostaa, mutta liisarina menee täysin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 17546
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 25.06.2025 07:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jotennii itseä aina arveluttaa nämä iso auto-pieni moottori-yhdistelmät...

Eri asia vähän ottaa joku pikkuyaris versus iso katumaasturi 1.3l koneella....

Itsellä olisi picuppia saanut 1.9l tai 2.5l koneella, just sama heppamäärä olisi ollut
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sigamees
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2008
Viestejä: 11446

LähetäLähetetty: 25.06.2025 08:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tumpeelo kirjoitti:
..., mutta liisarina menee täysin.

tuo vaihtoehto on se mikä houkuttaisi...
_________________
Running target!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT - 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Sivu 1 Yht. 5

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com