Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
JulliV Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 23.07.2009 21:11 Viestin aihe: Minkälainen lihamylly ? |
|
|
Hei
Kertokaapa minkälainen lihamylly kannattaisi ostaa kotikäyttöön.
Tarkoitus olisi käsitellä riistan ja kalan lihaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
sahkuifk Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.07.2009 22:55 Viestin aihe: |
|
|
Jos nyt et ihan mahdottomia määriä käsittele niin kyllä sellasten vähän parempien yleiskoneiden lihamyllyllä pärjäilee. _________________ jos ei voi, niin se on voi voi |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vilperi ***
Liittynyt: 22 Elo 2005 Viestejä: 10580 Paikkakunta: Espoo/Kangasala
|
Lähetetty: 23.07.2009 23:12 Viestin aihe: |
|
|
Peesaan edellistä; hyvin on pärjätty yleiskoneen myllyllä kotitarpeiksi. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jussio Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.07.2009 12:36 Viestin aihe: |
|
|
Yleiskoneella pärjää, semminkin jos jauhaa vain kotitarpeiksi. Jos kuitenkin tekee kerralla suurempia määriä, niin yleiskoneesta loppuu puhti tai sitten moottori kärähtää. Hyvä kotitarvemylly on Kenwoodin 1600 wattinen - kaupanpäälle saa sitten makkarapurssetin ym. Kenwoodia saa noin satasella. Itse olen kenwoodilla jauhellut jo likemmäs tonnin ja hyvin on kestänyt suuretkin erät. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Derzu Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Maa 2004 Viestejä: 2457 Paikkakunta: Suomenselän vierillä, Perho
|
Lähetetty: 10.10.2009 06:48 Viestin aihe: |
|
|
Olen ostanut aikoinaan jonkun puolalaisen tai ddr:lläisen käsikäyttöisen vehkeen ennen yleiskoneita jo. Hyvin on pelittänyt ilman sähköäkin vuosikymmeniä. Ostinpa kirpparilta toisenkin. Kannattaa käytetystä kokasta, jotta ei ole liian väljäksi hioutunut. Teriä ja välikköjä lisäsin ostamalla vielä varaosiksi jonkin itämaisen vehkeen kuudella eculla. Rungon ja kierteen valua en siinä kelpuuttanut elintarvikehommiin. Muuten oli kyllä ihan samoilla mitoilla tehty. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
fox66 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 10.10.2009 17:43 Viestin aihe: |
|
|
Itse jauhoin yhden peuran lihat käsikäyttöisellä ja meinasi itku päästä, oli sen verran tuskallista touhua.
Nyt on joku Moulinexin sähkömylly ja sillä jauhaa eri helposti. Ainoa miinus siinä on kova ääni. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
ioni Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Tam 2008 Viestejä: 7663 Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 11.10.2009 00:06 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä alle 10 kg kertaerät jauhaa heittämällä sellaisella vanhalla veivimyllyllä. Näyttelee timanttia niille terille ennen jauhantaa niin vot. Kirpputoreilta näkyy saavan kympillä noita koneita. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Derzu Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Maa 2004 Viestejä: 2457 Paikkakunta: Suomenselän vierillä, Perho
|
Lähetetty: 11.10.2009 05:49 Viestin aihe: |
|
|
Minä jauhan vasta ruuanlaiton yhteydessä. Pakastusvaiheessa pussitan ja merkkaan valmiiksi annoskokoon roipelihat. Ei tule liikaa kerralla väännettävää. Toisaalta mylly pitää pestä useammin. Säilyvyyden kannalta lie parempi tapa tämä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ioni Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Tam 2008 Viestejä: 7663 Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 11.10.2009 16:25 Viestin aihe: |
|
|
Derzun tapaahan sitä suositellaan. Itse olen kuitenkin sen verran mukavuudenhaluinen että mielelläni käyttelen pakastimesta valmiita jauhelihapaketteja. Muutamia vuosia olen hirven pakastejauhelihaa käyttänyt ja ei ole ollut laadussa valittamista kunhan liha on ollut tiukassa ja tiiviissä pussissa ja sulatettu jääkaapissa yön yli.
Käsimyllyllä muuten saa ampujan olkapääkin hyvän fysikaalisen hoidon. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Loikka ***
|
Lähetetty: 11.10.2009 19:47 Viestin aihe: |
|
|
Braunin myllyllä tulee jauhettua. Kerralla aina isompi mälli, ei jaksa aina annos kerrallaan jauhaa. Myllyyn ihan kohtuu tyytyväinen, tosin joskus koiralle roippeita jauhaessa meinaa vähän hyytyä, mutta silloin kyllä on joku todella iso kalvo tai jänne terissä menossa.
Mitä tulee säilyvyyteen niin en ole havainnut mitään vikaa vaikka jauhettu hirvi olisi ollut vuodenkin pakkasessa. Tosin mainittavaa on että en juurikaan jauha mukaan sidekudoksia saati rasvaa vaan pyrin tekemään jauhettavat lihat kalvottomaksi ja rasvattomaksi. Koirat saa sitten syödä rasvat ja sidekudokset. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pse Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 11.10.2009 19:57 Viestin aihe: |
|
|
Tuolla jo aiemmin mainostetulla kenwoodilla jauhoi tänään peuranlihaa ja verrattuna aiempiin sähkökäyttöisiin ja käsikäyttöisiin tämä on ihan omaa luokkaansa.Ei enää tukkeennu vaikka olisi vähän jänteitäkin mukana ja ihan riittävän nopeakin on.Meni hyvin myös koirille tarkoitetut kaikista surkeimmat palat(jänteitä kalvoa ja rasvaa). |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Spede ***
|
Lähetetty: 11.10.2009 21:39 Viestin aihe: |
|
|
Jos haluaa kenwood majoriin tai cheffiin lihamyllyn niin tuolta saa halvalla, tulee viikossa.
http://www.electricshopping.com/ |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tommi.r Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.10.2009 21:40 Viestin aihe: |
|
|
Derzu kirjoitti: | Minä jauhan vasta ruuanlaiton yhteydessä. Pakastusvaiheessa pussitan ja merkkaan valmiiksi annoskokoon roipelihat. Ei tule liikaa kerralla väännettävää. Toisaalta mylly pitää pestä useammin. Säilyvyyden kannalta lie parempi tapa tämä. | Itse siirryin kanssa tähän käsikäyttöiseen myllyyn. Valmiiksijauhetuissa on toki se helppous, mutta ainakin nyt oli mukavaa aloittaa sapuskan valmistus jauhamalla tarpeet pannulle . |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rinsessa Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.10.2009 16:59 Viestin aihe: |
|
|
ioni kirjoitti: | Derzun tapaahan sitä suositellaan. Itse olen kuitenkin sen verran mukavuudenhaluinen että mielelläni käyttelen pakastimesta valmiita jauhelihapaketteja. Muutamia vuosia olen hirven pakastejauhelihaa käyttänyt ja ei ole ollut laadussa valittamista kunhan liha on ollut tiukassa ja tiiviissä pussissa ja sulatettu jääkaapissa yön yli.
Käsimyllyllä muuten saa ampujan olkapääkin hyvän fysikaalisen hoidon. |
Sama mulla. Käytössä täälläkin se vanhanaikainen mylly. Ne kymmenet kilot jaksaa tuolla jauhaa. Käy muuten kuntoilusta, vaatetta täytyy vähentää ja ikkuna aukaista. Tulee nimittäin aika lämmin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
9.3x622 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.10.2009 17:45 Viestin aihe: |
|
|
Rinsessa kirjoitti: | vaatetta täytyy vähentää |
Mää tuun kaveriksi. _________________ Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|