OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Minkälainen lihamylly ?
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Keskustelua riistaruuista
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
JulliV
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 21 Elo 2008
Viestejä: 55

LähetäLähetetty: 23.07.2009 21:11    Viestin aihe: Minkälainen lihamylly ? Vastaa lainaamalla viestiä

Hei
Kertokaapa minkälainen lihamylly kannattaisi ostaa kotikäyttöön.
Tarkoitus olisi käsitellä riistan ja kalan lihaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sahkuifk
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Mar 2007
Viestejä: 928

LähetäLähetetty: 23.07.2009 22:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos nyt et ihan mahdottomia määriä käsittele niin kyllä sellasten vähän parempien yleiskoneiden lihamyllyllä pärjäilee.
_________________
jos ei voi, niin se on voi voi
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vilperi
***


Liittynyt: 22 Elo 2005
Viestejä: 10580
Paikkakunta: Espoo/Kangasala

LähetäLähetetty: 23.07.2009 23:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peesaan edellistä; hyvin on pärjätty yleiskoneen myllyllä kotitarpeiksi.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jussio
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 696

LähetäLähetetty: 27.07.2009 12:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Yleiskoneella pärjää, semminkin jos jauhaa vain kotitarpeiksi. Jos kuitenkin tekee kerralla suurempia määriä, niin yleiskoneesta loppuu puhti tai sitten moottori kärähtää. Hyvä kotitarvemylly on Kenwoodin 1600 wattinen - kaupanpäälle saa sitten makkarapurssetin ym. Kenwoodia saa noin satasella. Itse olen kenwoodilla jauhellut jo likemmäs tonnin ja hyvin on kestänyt suuretkin erät.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Derzu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Maa 2004
Viestejä: 2457
Paikkakunta: Suomenselän vierillä, Perho

LähetäLähetetty: 10.10.2009 06:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen ostanut aikoinaan jonkun puolalaisen tai ddr:lläisen käsikäyttöisen vehkeen ennen yleiskoneita jo. Hyvin on pelittänyt ilman sähköäkin vuosikymmeniä. Ostinpa kirpparilta toisenkin. Kannattaa käytetystä kokasta, jotta ei ole liian väljäksi hioutunut. Teriä ja välikköjä lisäsin ostamalla vielä varaosiksi jonkin itämaisen vehkeen kuudella eculla. Rungon ja kierteen valua en siinä kelpuuttanut elintarvikehommiin. Muuten oli kyllä ihan samoilla mitoilla tehty.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
fox66
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2005
Viestejä: 1843
Paikkakunta: Vaasa

LähetäLähetetty: 10.10.2009 17:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse jauhoin yhden peuran lihat käsikäyttöisellä ja meinasi itku päästä, oli sen verran tuskallista touhua.
Nyt on joku Moulinexin sähkömylly ja sillä jauhaa eri helposti. Ainoa miinus siinä on kova ääni.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
ioni
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tam 2008
Viestejä: 7663
Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 11.10.2009 00:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä alle 10 kg kertaerät jauhaa heittämällä sellaisella vanhalla veivimyllyllä. Näyttelee timanttia niille terille ennen jauhantaa niin vot. Kirpputoreilta näkyy saavan kympillä noita koneita.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Derzu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Maa 2004
Viestejä: 2457
Paikkakunta: Suomenselän vierillä, Perho

LähetäLähetetty: 11.10.2009 05:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä jauhan vasta ruuanlaiton yhteydessä. Pakastusvaiheessa pussitan ja merkkaan valmiiksi annoskokoon roipelihat. Ei tule liikaa kerralla väännettävää. Toisaalta mylly pitää pestä useammin. Säilyvyyden kannalta lie parempi tapa tämä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ioni
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tam 2008
Viestejä: 7663
Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 11.10.2009 16:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Derzun tapaahan sitä suositellaan. Itse olen kuitenkin sen verran mukavuudenhaluinen että mielelläni käyttelen pakastimesta valmiita jauhelihapaketteja. Muutamia vuosia olen hirven pakastejauhelihaa käyttänyt ja ei ole ollut laadussa valittamista kunhan liha on ollut tiukassa ja tiiviissä pussissa ja sulatettu jääkaapissa yön yli.

Käsimyllyllä muuten saa ampujan olkapääkin hyvän fysikaalisen hoidon.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Loikka
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 948
Paikkakunta: Kotimaa

LähetäLähetetty: 11.10.2009 19:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Braunin myllyllä tulee jauhettua. Kerralla aina isompi mälli, ei jaksa aina annos kerrallaan jauhaa. Myllyyn ihan kohtuu tyytyväinen, tosin joskus koiralle roippeita jauhaessa meinaa vähän hyytyä, mutta silloin kyllä on joku todella iso kalvo tai jänne terissä menossa.

Mitä tulee säilyvyyteen niin en ole havainnut mitään vikaa vaikka jauhettu hirvi olisi ollut vuodenkin pakkasessa. Tosin mainittavaa on että en juurikaan jauha mukaan sidekudoksia saati rasvaa vaan pyrin tekemään jauhettavat lihat kalvottomaksi ja rasvattomaksi. Koirat saa sitten syödä rasvat ja sidekudokset.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
pse
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Tou 2007
Viestejä: 1200
Paikkakunta: Halikko

LähetäLähetetty: 11.10.2009 19:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuolla jo aiemmin mainostetulla kenwoodilla jauhoi tänään peuranlihaa ja verrattuna aiempiin sähkökäyttöisiin ja käsikäyttöisiin tämä on ihan omaa luokkaansa.Ei enää tukkeennu vaikka olisi vähän jänteitäkin mukana ja ihan riittävän nopeakin on.Meni hyvin myös koirille tarkoitetut kaikista surkeimmat palat(jänteitä kalvoa ja rasvaa).
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Spede
***


Liittynyt: 16 Syy 2004
Viestejä: 2656

LähetäLähetetty: 11.10.2009 21:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos haluaa kenwood majoriin tai cheffiin lihamyllyn niin tuolta saa halvalla, tulee viikossa.

http://www.electricshopping.com/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tommi.r
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Hei 2007
Viestejä: 152
Paikkakunta: Suomi

LähetäLähetetty: 21.10.2009 21:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Derzu kirjoitti:
Minä jauhan vasta ruuanlaiton yhteydessä. Pakastusvaiheessa pussitan ja merkkaan valmiiksi annoskokoon roipelihat. Ei tule liikaa kerralla väännettävää. Toisaalta mylly pitää pestä useammin. Säilyvyyden kannalta lie parempi tapa tämä.
Itse siirryin kanssa tähän käsikäyttöiseen myllyyn. Valmiiksijauhetuissa on toki se helppous, mutta ainakin nyt oli mukavaa aloittaa sapuskan valmistus jauhamalla tarpeet pannulle Very Happy .
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rinsessa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Tam 2009
Viestejä: 194

LähetäLähetetty: 22.10.2009 16:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ioni kirjoitti:
Derzun tapaahan sitä suositellaan. Itse olen kuitenkin sen verran mukavuudenhaluinen että mielelläni käyttelen pakastimesta valmiita jauhelihapaketteja. Muutamia vuosia olen hirven pakastejauhelihaa käyttänyt ja ei ole ollut laadussa valittamista kunhan liha on ollut tiukassa ja tiiviissä pussissa ja sulatettu jääkaapissa yön yli.

Käsimyllyllä muuten saa ampujan olkapääkin hyvän fysikaalisen hoidon.


Sama mulla. Käytössä täälläkin se vanhanaikainen mylly. Ne kymmenet kilot jaksaa tuolla jauhaa. Käy muuten kuntoilusta, vaatetta täytyy vähentää ja ikkuna aukaista. Tulee nimittäin aika lämmin. Laughing Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16694

LähetäLähetetty: 22.10.2009 17:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rinsessa kirjoitti:
vaatetta täytyy vähentää


Mää tuun kaveriksi.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Keskustelua riistaruuista Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com